برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی "نماز و نیایش" در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین جشنواره "نماز و نیایش" با هدف معرفی ابعاد معنوی و فرهنگی نماز و نیایش، و تقویت ارتباط و تبادل تجربه های هنری هنرمندان حوزه دینی در تبریز خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش به خبرنگار شبستان گفت: سومین جشنواره بین المللی "نماز و نیایش" با هدف معرفی ابعاد معنوی و فرهنگی نماز و نیایش، شناسایی و ارائه آثار شاخص عکاسی با موضوع نماز و نیایش و تقویت ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان فعال در حوزه دینی برگزار می‌شود.


علی داننده همچنین تلاش در راستای توسعه و ترویج نماز در بین مردم بویژه جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و موضوعات جشنواره را شامل نماز و نیایش و اتحاد و همبستگی امت اسلامی، نماز و نیایش و جوانان و نوجوانان، نماز و نیایش و بیداری اسلامی، نماز و نیایش و کودکان، نماز و نیایش و حالات معنوی و نماز و نیایش و دفاع مقدس عنوان کرد.


وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را بیستم فروردین ماه 1391 اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پاپان تاریخ یاد شده به دبیرخانه جشنواره واقع در آذربایجان‌شرقی، تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر،‌مجتمع سینمایی 22 بهمن ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 3281200 و 3283351 تماس حاصل کنند.


داننده با تاکید بر لزوم توجه به اصل پویایی و پیشرفت، تاکید کرد: هنرمندان از ارسال آثار راه یافته به دیگر جشنواره ها و مسابقات پرهیز نمایند و آثار ارسالی باید مستند بوده و مرز سندیت عکس حفظ شده باشد.


به گفته وی، هر‌ عکاس می‌تواند حداکثر 10 اثر به صورت تک عکس و هفت اثر به صورت مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال کند و آثار نیز باید به صورت آنالوگ یا دیجیتال و به شکل رنگی یا سیاه و سفید عرضه شده و پس از اسکن، مطابق با کیفیت عکس های دیجیتال و در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد و نگاتیو آثار آنالوگ وفایل آثار دیجیتال باید نزد عکاس موجود باشد.


داننده یادآور شد: فایل عکس ها باید برروی لوح فشرده با اندازه اصلی، حداقل با عرض 50 سانتی متر و وضوح dpi 300وفرمتtiff یا jpeg ارسال و در لوح فشرده نام و نام خانوادگی و شماره تماس عکاس درج شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و همچنین آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.


به گفته داننده، دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین المللی اجرا می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 94171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha