تشریح فعالیت های مجمع خیرین مسجدساز/ ساخت مساجد زود بازده

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز با اشاره به بنای این مجمع پیرو تاکیدات رهبری مبنی بر برپایی نهضت مسجد سازی گفت: ساخت مساجد زود بازده، ارایه تسهیلات به خیرین و ساخت یک هزار مسجد در سال از برنامه های این مجمع است.

مجید شایسته، مدیرعامل مجمع خیرین مسجد‌ساز با اشاره به فعالیت این مجمع از زمستان سال 90 به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به تأکیدات و پیام‌های مقام معظم رهبری به نوزدهمین و بیستمین اجلاس‌های سراسری نماز مبنی بر اهتمام جدی به ساخت مسجد در محله‌هایی که مسجد وجود ندارد، حجت‌الاسلام قرائتی و عده ای از متولیان مساجد که در این زمینه دغدغه داشتند اقدام به تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز کردند.

 

شایسته با اشاره به اینکه اعضای این مجمع با حضور 30 نفر از خیرین مسجدساز تشکیل شد، اذعان کرد: پس از تشکیل این مجمع اعضای هیئت امنا و هیئت‌مدیره مشخص و کار مجمع خیرین مسجد ساز آغاز شد. ضمن اینکه طبق قوانین و ضوابط کشور، سازمان‌های مردم‌نهاد باید با مجوز وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کنند در حال حاضر نیز مراحل قانونی صدور مجوز به این مجمع در حال انجام است و مراحل ثبت‌ آن در سازمان ثبت پیگیری می شود. 

 

وی به اهداف تشکیل این مجمع اشاره کرد و گفت: ساخت مساجد با کیفیت مناسب، ساده و ارزان‌قیمت در شهرها، روستاها و اماکنی که فقدان مسجد دارند یا در مکان هایی که فاصله مسجد با منازل مسکونی زیاد است و ترویج فرهنگ مسجد سازی میان مردم از اهداف تشکیل این مجمع است.

 

وی افزود: ضمن اینکه با همکاری‌هایی که با سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها و سازمان‌‌های متولی مساجد در حال انجام است این مجمع اقدام به شناسایی مکان‌های نیازمند مسجد به ویژه در مناطق محروم کرده است تا با همکاری خیرین مسجد ساز اقدام به ساخت مسجد در این مکان ها کند.

  

ساخت مساجد زود بازده

مدیرعامل خیرین مسجدساز یکی از طرح‌های موفق این مجمع را ساخت مسجد پیش ساخته و زود بازده ذکر کرد و ادامه داد: تیپ‌ها و نقشه های مختلف برای ساخت مسجد تهیه و براساس این نقشه ها مساجد در مناطق محروم و روستاها در حال ساخت است به طوری که این مساجد زودبازده است و در ظرف دو هفته مسجد با هزینه پایین ساخته و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

  

مشارکت کارمندان در ساخت مسجد

شایسته با اشاره به تقاضای مکرر خیرین و کارمندان برای همکاری با این مجمع برای ساخت مسجد گفت: بسیاری از کارمندان اعلام آمادگی کردند که ماهانه مبلغی را برای ساخت مسجد در مناطق محروم به حساب مجمع خیرین مسجد ساز واریز کنند و بسیاری از شرکت‌های خصوصی نیز در ساخت مسجد با مجمع خیرین مسجدساز اعلام همکاری و مشارکت کرده اند.

  

مدیرعامل مجمع خیرین‌ساز از اهتمام این مجمع در ترویج فرهنگ‌ مسجدسازی تأکید کرد و گفت: این اقدام علاوه بر اجر دنیوی و اخروی موجب می شود که در بسیاری از مناطق که نیازمند مسجد است ساخت مسجد به شیوه مطلوب و به نحو احسن صورت گیرد.

  

ارایه تسهیلات به خیرین/ساخت یک هزار مسجد در سال

وی با بیان اینکه مجمع تنها اقدام به ساخت مسجد نمی کند بلکه به خیرین مسجد ساز تسهیلات لازم برای ساخت مسجد نیز ارایه می دهد، بیان کرد: از زمان تشکیل این مجمع حدود 150 مسجد در کشور بنا و در حال ساخت است و برنامه مجمع این است که سالیانه یک‌هزار مسجد در مناطق فاقد مسجد بنا شود.

  

وی درباره  نحوه ارتباط گیری و آشنایی خیرین مسجد ساز با این مجمع گفت: پس از راه‌اندازی این مجمع بسیاری از خیرین از طریق ستاد اقامه نماز با این مجمع آشنا و با ما ارتباط برقرار کردند ضمن اینکه قبل از ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با حضور خیرین و کسانی که در امور خیر مشارکت داشتند برگزار و پیرامون فعالیت های مجمع اطلاع رسانی شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 166374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا بهرامي IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام عليكم احتراماً به عرض مي رسانم مسجدي به نام مسجد فاطميه در روستاي نخجيروان از توابع شهرستان محلات نياز به باز سازي و مرمت دارد كه حدود (20/000/000 ميليون برآورد هزينه شده است)و اهالي روستا از عهده هزينه سنگين بازسازي مسجد بر نمي آيند لذاقابل ذكر است اولين اتاق فكر روستايي كشور در اين روستا و از اين مسجد تشكيل و استارت خورد حدوداً دو هفته پيش.واز شما خيرين محترم تقاضا دارم اگر برايتان مقدور است تا حد توان به اين پايگاه مقدس ياري رسانيد ممنون ومتشكر،هيئت امناء مسجد