تشکیل جلسه ستاد استانی مسابقات قرآنی مدهامتان آذربایجان‌شرقی

دومین جلسه ستاد استانی سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی تشکیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جلسه ستاد استانی سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با حضور کانون مجری طرح و مراکز قرآنی فعال و مشارکت‌کننده در این طرح قرآنی برگزار شد.

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در این جلسه با بیان این‌که برگزاری چنین مسابقاتی فرصتی برای شناسایی، تقویت و شبکه‌سازی استعدادهای قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد است، اظهار داشت: این جشنواره محملی برای تقویت هدف‌دار برنامه‌های قرآنی نیز است.

وی با تأکید بر این‌که مفاهیم قرآنی باید در بهترین شکل و در عرصه‌های مختلف عرضه شود، افزود: کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مسجد امام خمینی(ره) تبریز به عنوان مجری برگزاری مسابقات استانی مدهامتان برای ششمین سال متوالی انتخاب شده که انتظار می‌رود دیگر کانون ها و مؤسسات قرآنی و خانه‌های نور استان تعامل نزدیک با این کانون داشته باشند.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که مسابقات به‌منظور نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب شرکت هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی، برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات در سنین ۱۶ تا ۳۰ سال در رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل ویژه خواهران و برادران و در مقطع سنی ۷ تا ۱۶ سال هم در رشته‌های قرائت (ترتیل)، حفظ جز ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی و نقاشی آیات در موضوعات احترام به والدین، نماز و تلاوت قرآن با اتخاب آزاد آیه مربوطه ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه قرآنی می‌توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و یا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات «مدهامتان» www.modhammatan.com نسبت به ثبت‌نام در این مسابقه قرآنی اقدام کنند. همچنین رشته نماز نیز ویژه نوجوانان 7 تا 16 سال در سطح استانی برگزار خواهد شد.

هادی نیا با بیان این‌که ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه در پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات مدهامتان به آدرس www.modhammatan.com الزامی است، افزود: مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان پس از برگزاری مراحل کانونی و شهرستانی در مسجد امام خمینی(ره) شهرک یاغچیان تبریز برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد با ایجاد فضای رقابت سالم، تقویت فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و شناسایی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، تشویق و ایجاد زمینه حضور علاقه‌مندان غیرحرفه‌ای از جمله اهداف برگزاری مسابقات مدهامتان است.

هادی نیا شبکه سازی مبتنی بر مفاهیم وحیانی و ولایی و همچنین مشارکت گیری از مسابقات کانونی جهت حضور در مرحله استانی و کشوری را مورد تأکید قرار داد و گفت: اضافه شدن بخش های هنری مبتنی بر مفاهیم قرآنی جزو سیاست های ستاد عالی است که از امسال شاهد بخش نقاشی مفاهیم آیات هستیم و امید است بخش های هنری در سال آینده بیشتر تقویت شود.

همچنین در ادامه این جلسه، نادر اسماعیلی مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مسجد امام خمینی(ره) تبریز به عنوان مجری برگزاری مسابقات استانی مدهامتان در سخنانی به ارایه توضیحاتی در خصوص شیوه‌نامه برگزاری جشنواره پرداخت و خواستار مشارکت حداکثری فعالان قرآنی کانون‌های مساجد استان در این جشنواره شد.

گفتنی است، مسؤولان مراکز قرآنی نیز درخصوص نحوه تعامل و ارتباط مسابقات کانونی و استانی، حساسیت بخش داوری؛ تقویت داوران بومی، پررنگ تر شدن حوزه خواهران به ارایه نکته نظرات خود پرداختند.

کد خبر 753575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha