کانون فرهنگی هنری مسجد صادقیه تبریز افتتاح شد

کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و دیگر مسؤولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز عصر روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران حوزوی و دیگر مسؤولان فرهنگی تبریز افتتاح شد.

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در این مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز به عنوان 1369‌مین کانون فرهنگی هنری مجری استان در همجواری حوزوه علمیه افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به تجهیز این مسجد به قفسه‌های کتابخانه باز، کتب مرجع و تفاسیر مختلف قرآنی از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان، گفت: مسجد صادقیه تبریز 1600‌مین مرکز اجرای طرح تلاوت نور به صورت قرائت روزانه یک صفحه از قرآن کریم نیز است.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که مسجد تاریخی صادقیه بازار تبریز قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و به همت و پیگیری‌های حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم»، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مرمت و بازسازی شد، گفت: امروز شاهدیم که تا پس از سالها بانگ اذان از منازه های این مسجد پخش می شود و میزبان نمازگزاران خداجوی بازار تبریز و طلاب است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه امام صادق(ع) در جوار مسجد صادقیه تبریز گفت: حضور پرشور و فعالانه مسؤولان حوزه و طلاب این مرکز علوم دینی در مسجد صادقیه شور و شعور خاصی به برنامه‌های آن بخشیده است و قطعا برنامه‌های عبادی و فرهنگی این مرکز با حضور و حمایت بازاریان پرتلاش و مؤمن تبریزی روز به روز رونق بیشتری خواهد داشت.

کد خبر 753476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha