کانون های مساجد مردمی‌ترین بخش رسمی فرهنگ و هنر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کانون های مساجد کشور مردمی‌ترین بخش رسمی فرهنگ و هنر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی ویژه برنامه‌های فرهگی هنری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اظهار داشت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل فعلی و آینده ضرورتی مهم و غیرقابل انکار است.

وی با بیان این‌که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی هجمه‌ای گسترده وجود دارد، افزود: دشمنان در فضای مجازی بهشتی از دوران قبل از انقلاب در اذهان جوانان ترسیم کرده‌اند و فریب‌کارانه علیه نظام اسلامی تبلیغ می کنند.

محمدپور افزود: قبل از انقلاب تعداد نشریات مکتوب استان کمتر از انگشتان دست بود و اغلب مطبوعات بدون آزادی بیان، یا حکومتی بودند و یا وابسته به تفکر و گرایش های خاص بودند، حال آنکه اکنون تعداد رسانه‌های دارای مجوز استان آذربایجان‌شرقی بیش از 400 عنوان است.

وی با تأکید بر این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و هنری قابل توجه است، تصریح کرد: متأسفانه خارج از مرزهای کشور چنین ترسیم می کنند که فرهنگ و هنر در ایران تعطیل است؛ در حالی‌که هر روز شاهد برگزاری چندین جشنواره و رویداد فرهنگی هنری در نقاط مختلف کشور هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، افزود: هر چه برنامه‌ها وجهه مردمی بیشتری داشته باشند، مشارکت عمومی بیشتر و خروجی بهتری خواهد داشت؛ مردم انقلاب اسلامی را عمیقا متعلق به خود می دانند و این احساس باید تقویت شود.

وی با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مردمی‌ترین بخش رسمی فرهنگ و هنر هستند، گفت: همچنانکه مردم خود توانستند دوران هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کنند، حوزه فرهنگ و هنر نیز با مشارکت مردم و نقش‌آفرینی اقشار مختلف اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی دبیرخانه کانون های مساجد در راستای برگزاری «همایش انقلاب اسلامی به روایت هنر»، «اجرای سرود 40 هزار نفری گروه‌های سرود کانون های مساجد کشور» و «سومین جشنواره ملی بانوی صبور» اظهار داشت: امیدوارم تمامی مساجد استان مراکز فعال در ترویج فرهنگ و هنر انقلابی باشند.

کد خبر 753560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha