لزوم گسترش حوزه انقلابی در جامعه/برخی به بهانه استقلال حوزه، تفسیرهای اشتباه مطرح می کنند

آیت الله یزدی گفت: حوزه انقلابی به مسائل نظام اسلامی توجه دارد و برای مشکلات آنها راهکار ایجاد می کند و حوزه انقلابی متناسب با جامعه به روز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «آیت‌ الله محمد یزدی» امروز (پنجشنبه 13 دی) در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به موضوع استقلال حوزه گفت: متاسفانه از این موضوع تعریف غلطی انجام می شود و برخی با بهانه هایی استقلال حوزه را مطرح می کنند که تفسیر آنها اشتباه است.

 

«رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» تصریح کرد: برخی می گویند که استقلال حوزه یعنی اینکه باید حوزه تنها به مسائل علمی بپردازد و بی ارتباط با نظام اسلامی باشد و همچنین به آینده نپردازد تا استقلال داشته باشد که این تفسیر درستی نیست.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که مراکزی به صورت پنهانی تفکرات اشتباهی را به بهانه استقلال حوزه ترویج می دهند که این مراکز متناقض با حوزه انقلابی رفتار می کنند.

 

یزدی تصریح کرد: این مراکز و افراد با صحبت ها و یا رفتارهای خود به دنبال این هستند که حوزه را به حوزه پیش از انقلاب اسلامی برگردانند و نقش مهم حوزه ها را از بین ببرند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه طلاب و روحانیون در قبال جامعه و آینده مسلمانان وظیفه دارند و باید حوزه در خصوص مسائل جدید پاسخگو باشد.

 

وی با تاکید بر ارتباط گسترده میان حوزه و نظام گفت: این ارتباط ضروری است و دو مقوله جدایی از هم نیستند و کسانی که از لزوم عدم ارتباط حوزه با نظام اسلامی سخن می‌گویند، به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارند.

 

یزدی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در طول این چهاردهه به اندازه چهارصد سال در کشور رشد داشته ایم و شاهد پیشرفت‌ های بسیاری در ایران بودیم.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر گسترش حوزه انقلابی گفت: در این اجلاسیه راهکارهای پیشبرد حوزه انقلابی و حفظ نظام اسلامی بررسی شود و باید همواره در گسترش حوزه انقلابی بکوشیم.

 

وی گفت: حوزه انقلابی به مسائل نظام اسلامی توجه دارد و برای مشکلات آنها راهکار ایجاد می کند و حوزه انقلابی متناسب با جامعه به روز است.

کد خبر 753664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha