جوانگرایی و استفاده از ظرفیت های موجود دو شاخصه استانداران است

ناصریان با اشاره به انتخاب استانداران جدید در سطح کشور گفت: جوانگرایی و استفاده از ظرفیت های موجود دو شاخصه استانداران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « جواد ناصریان» در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد گفت: شرایط نحوه تغییر مدیران در وزارت کشور به خصوص در این دوره پس از قانون منع به کار گیری بازنشستگان و علی رغم سختی های آن دستوری صادر شد و در مهلت مقرر قانونی این کار صورت گرفت.

معاون وزیر کشور افزود: مجموعه خانواده وزارت کشور 25 هزار نفر پرسنل دارد که کمتر از 80 نفر بازنشسته بودند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور سعی کرد در این وضعیت به نحو مطلوب استفاده کند و در این راستا نیز توجه وزارت کشور به جوانگرایی و استفاده از ظرفیت های موجود در قالب نیروهای کادر سازی صورت گرفت و متوسط سن استانداران حدود هشت سال کاهش پیدا کرد.

ناصریان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نیروها به عنوان اولویت های ما بود که در استانداران جدید نیز این امر محقق شد.

وی ادامه داد: شاخص هایی که معمولا برای انتخاب استانداران و به خصوص مدیران ارشد وجود دارد شامل اعتدال گرایی، همراه بودن با سیاست های دولت تدبیر و امید، امانتداری و تخصص است که در صورت اعمال آنها موفق می شویم.

معاون وزیر کشور گفت: آرامش سیاسی پیش نیاز توسعه است زیرا هیچ سرمایه گذاری منابع خود را در مناطق دارای تنش سیاسی نمی آورد و در این راستا برای ایجاد فرصت در این تحریم ها باید توجه ویژه ای به وحدت داشته باشیم.

ناصریان بیان کرد: اختلافات سیاسی در مجموعه اجرا باید کنار گذاشته شود و باید در کنار همدیگر خدمت را برای مردم داشته باشیم.

وی افزود: انتظار دولت تدبیر و امید از استاندار جدید شامل ایجاد تعامل سازنده و حفظ عزت و کرامت و استفاده از ظرفیت های استان است.

معاون وزیر کشور گفت: توسعه امر غیر سیاسی است و انتظار از استاندار این است که با حداقل تغییرات تلاش کنند که بتوانند از نیروهای جوان و به خصوص بانوان استفاده شود و حتما نگاه غیر سیاسی در انتصابات داشته باشند.

ناصریان بیان کرد: توجه به جانشین پروری و کادر سازی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: یکی از شاخص های ارزیابی استانداران و فرماندار شامل تکریم ارباب رجوع است که مدیران استانی باید حتما توجه ویژه ای به ارتباط با مردم و میز خدمت داشته باشند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه ما باید بپذیریم که بعد از تحریم ها درآمدهای کشور کاهش داشته اما برای استفاده از منابع باید برنامه ریزی داشته باشیم و در این راستا توجه ویژه ای به شورای برنامه ریزی و توسعه استان داشته باشیم.

ناصریان بیان کرد: یکی از مشکلات و گلایه های مردم در خصوص فاصله بین مسئولان و مردم است که انتظار داریم مسئولان به مناطق مختلف بروند و ارتباط با مردم را تقویت کنند.

وی بیان کرد: در شرایط تحریمی مشکلات را دشمن برای ما ایجاد کرده و هدف انها ناامید کردن مردم است و به ازای هر کارگری که در واحد تولیدی بیکار شود 4 نفر تحت تاثیر قرار می گیرند که در این راستا استانداران باید با برنامه ریزی و نشست های مختلف از تعطیل شدن واحدهای تولیدی جلوگیری کنند.

معاون وزیر کشور گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه متاسفانه از هم جدا هستند که باید نزدیک کرد و از آنها استفاده کرد.

ناصریان گفت: اعتیاد به مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز دو بلای خانمان سوز است که مسئولان استانی باید در این راستا جلسات مختلف را پیگیری کنند و از آن جلوگیری کنند.

کد خبر 754898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha