9 دی روز اتمام حجت ملت ایران با فتنه گران بود

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران حرکت خودجوش مردمی 9دی را اتمام حجت ملت ایران با فتنه گران دانست.

ابراهیم فیاض، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری شبستان، با تاکید بر نقش اثرگذار مردم در حماسه 9 دی گفت: نهم دیماه روز اتمام حجت ملت ایران با فتنه گران بود به این معنا که اگر آنها بخواهند به حرکت های تحریک آمیز خود ادامه دهند با پاسخ قاطع ملت ایران روبرو می شوند.

 

وی با اشاره به تجمع های پراکنده ای که قبل از نهم دی به وجود آمده بود، تصریح کرد: مردم از مدت ها پیش به دنبال فرصتی بودند تا با حضور مقتدرانه و اثرگذار خود در صحنه، در مقابل فتنه گران بایستند. فیاض همچنین ابراز کرد: بعد از حادثه ی عاشورای 88 تهران و هتک حرمت هایی که صورت گرفت، ملت بصیر ایران با به راه اندازی خودجوش حماسه 9دی، گام بلندی در خنثی سازی فتنه های پیش آمده برداشتند.

 

فیاض، همچنین در جواب عده ای که ادعا کرده بودند این تجمع از طرف حکومت سازماندهی شده بود، عنوان کرد: حتی حکومتی ها هم انتظار چنین جمعیتی را نداشتند به نحوی که صداوسیما هم برای پوشش خبری این تجمع خیلی دیر در محل حاضر شد.

 

این استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، با اشاره به نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز ملت ایران در این تجمع بی سابقه و محوری، خاطرنشان کرد: البته نباید رسانه و تاثیر آن را در شکل گیری 9دی ماه نادیده بگیریم اما رسانه ها بیشتر نقش اطلاع رسانی و پیام رسانی داشتند.
پایان پیام/

 

کد خبر 7565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha