ایجاد بحران اجتماعی حاصل بی توجهی به کیفیت و استاندارد است

ماجدی اردکانی با اشاره به اهمیت توجه به استاندارد در جامعه گفت: در دنیا حاصل بی توجهی به مقوله کیفیت و استاندارد، ایجاد بحران های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «محمد حسین ماجدی اردکانی» در راستای طرح «چهل دیدار ،چهل برنامه» در دیدار هادی هادی نسب، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد در طول سال، به منظور ارزیابی انطباق کالاهای تولیدی با استاندارد های ملی، بین المللی و کارخانه ای  مربوطه، به صورت تصادفی ، به میزان لازم از سطح بازار و واحدهای تولیدی نمونه برداری و بر اساس روش های آزمون مصرح در استانداردهای مدون مربوطه، آزمون انجام می دهند.

وی ادامه داد: در سنجش مقوله استاندارد و همچنین برآورد ویژگی های مطلوب و مورد انتظار میزان کیفیت  یک فرآورده، عیوب و نقص ها به صورت جزئی، عمده و بحرانی دسته بندی می شوند، که هنگام بروز هر نقص، با واحد تولیدی برخورد می شود.

دبیر شورای فرهنگ سازی و حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: بر اساس تصمیم های کمیسیون ماده 19 که متشکل از کارشناسان ذی ربط و شخص مدیر کل استاندارد می باشد، در صورتی که  امتیاز منفی مکتسبه توسط واحدی به حد معینی رسید، نسبت به تذکر و اخطار و جمع آوری کالای مغایر با استاندارد ملی  و همچنین تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام می شود.

ماجدی اردکانی در پایان  ضمن درخواست همفکری، خطاب به حاضرین  گفت: از دست اندرکاران مدیریت بحران استان تقاضا داریم از زاویه بحران به کیفیت برخی کالاها و خدمات  هم نگاه کنند چرا که در صورت عدم  کمک به صنعت در تهیه مواد اولیه مناسب و قطعات تعمیری یا حتی تغییر تکنولوژی، در آینده نه چندان دور ممکن است بحران هایی در استان یا کشور درست شود، اما خوشبختانه اینک صنایع یزد در اوج کیفیت هستند و تحریم های ظالمانه نتوانسته است آنها را شکست دهد.

کد خبر 757846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha