کانون‌های مساجد یزد، طرح‌ «کاروان دانایی» را برگزار می ‌کنند

حجت‌الاسلام گرجی گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد طرح‌های کاروان دانایی و شنبه‌ها با کتاب را در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون‌های مساجد: دشمنان دین با درک نقش مساجد در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران، سال‌های زیادی است که به دنبال تضعیف نقش این خانه‌های خدا هستند و از انجام هیچ طرح و برنامه ای برای تحقق اهداف خود در این زمینه چشم پوشی نمی کنند.

 

مسئولان فرهنگی کشور با درک درست از این واقعیت، کارگروهی ویژه برای تقویت نقش مساجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری جشن های دهه فجر، راه‌اندازی کرده‌اند که مسئولیت آن با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

کمیته‌های استانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که مسئولیت آنها با دبیرخانه های استانی کانون‌های فرهنگی هنری است همه ساله برنامه های متنوعی برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می کنند که در این زمینه با دستگاه های مختلفی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها همکاری خوبی دارند.

 

خبرنگار ما در این زمینه گفت‌و‌گویی با مسئولان دبیرخانه های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته است که در ادامه مشروح گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام «مصطفی گرجی» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد داشته که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

 

شبستان-  انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، یکی از مردمیترین انقلابهای جهان بود، برنامه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در راستای بیان این واقعیت برای نسل جوان چیست؟

تبیین و فرهنگ سازی مردمی بودن انقلاب اسلامی و به تبع آن برنامه های بزرگداشت این انقلاب بزرگ، یکی از مهم ترین اقدامات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد است. ضمن اینکه برگزاری برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان نهادی مردمی و مسجدی، مهم‌ترین شاهد در مردمی برگزار شدن این برنامه‌ها است.

 

شبستان-  مهمترین برنامههای هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی چیست؟

توزیع آهنگ های انقلابی میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، برگزاری طرح کشوری آواها و نغمه های آسمانی (سرود بچه های مسجد)، برگزاری نمایشگاه 40 عکس انقلاب و تجلیل از عکس های برتر دوران انقلاب اسلامی (با همکاری انجمن اسلامی سینمای جوان یزد) و برگزاری مسابقه دلنوشته های انقلابی و مسابقات نقاشی با موضوعات کودک، مسجد، امام(ره) و انقلاب.

 

شبستان-  دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد چه برنامه هایی در حوزه شعر در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی دارد؟  

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد شب شعر انقلاب را که از برنامه های جنبی «جشنواره کشوری روح خدا» است با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان یزد برگزار می کند.

 

شبستان- امام خمینی(ره) قرآن را کتاب انقلاب اسلامی معرفی کردند، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد چه برنامه ای برای انس بیشتر مردم با این کتاب آسمانی در ایام الله دهه فجر دارد؟

برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان از مهم ترین برنامه های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

شبستان-  رویکرد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد برای تقویت جایگاه مسجد در استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی چیست؟

ما در این زمینه برنامه «ده شب، ده مسجد» را با موضوعات بصیرت فاطمی، ولایت مداری و بینش انقلابی با تکیه بر خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) برگزار می کنیم. آذین بندذی مساجد با پرچم، پارچه و بنرهایی مزین به نام و موضوعات فاطمی، برنامه دیگر ما در این زمینه است.

 

 

شبستان-  دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد چند ستاد مردمی در مساجد استان یزد به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دایر می کند؟

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد 600 ستاد مردمی در مساجد استان یزد به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دایر می کند. ضمن اینکه دیدار مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با علما و روحانیون مبارز و سرشناس و ائمه جماعات مساجد یزد، برنامه دیگر ما در زمینه نمایش مردمی بودن برنامه های بزرگداشت انقلاب اسلامی است. دیدار مسئول و مدیران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و ائمه جمعه شهرستان های این استان، برنامه دیگر ما است.

 

شبستان- آیا دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در ایامالله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح کاروان دانایی را برگزار میکند؟

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد طرح کاروان دانایی را با همکاری اداره کل نهاد کتابخانه عمومی مساجد یزد در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می کند. این دبیرخانه همچنین طرح شنبه های کتاب در مساجد و کتابخانه های درج یک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار می کند.

 

شبستان- دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد چه برنامههای دیگری به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، در ایامالله دهه فجر برگزاری میکند؟

بازدید از آسایشگاه جانبازان و معلولان و آسایشگاه سالمندان، دیدار با کانون‌های فرهنگی هنری الگو در مساجد یزد، برگزاری کارگاه مربیان باشگاه های کتابخوان همراه، برگزاری کارگاه نویسندگی با عنوان «از خاطره تا داستان» و برگزاری نشست تخصصی انقلاب اسلامی به روایت هنر با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی، از برنامه های دیگر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در دهه فجر امسال است.

 

 

 

کد خبر 757950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha