هیچ رسانه ای حلاوت، همراهی و شیرینی کتاب را با خود به همراه ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تحولات تکنولوژیک امروز به ما بسترهای متفاوتی برای تولید محتوا و دسترسی به متون داده، خاطرنشان کرد: هیچ رسانه ای حلاوت، همراهی و شیرینی کتاب را با خود به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان با حضور دکتر قادر آشنا، مدیرعامل نمایشگاه های فرهنگی ایران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران استانی و شهرستان بویراحمد در محل مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) یاسوج گشایش یافت.

 

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: بسیار خوشحالم که در طلیعه و فجر انقلاب اسلامی، شاهد برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی با ارزش هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه این رخداد تجمیع سه موضوع مهم مطبوعات و خبرگزاری ها، کتاب و رسانه های دیجیتال است، اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و اصالت دادن به چنین رخدادهایی، بستری برای یادآوری این نکته بسیار مهم است که برای پایداری اعتلای کشورها، هیچ سرمایه ای فراتر از سرمایه فرهنگی نیست.

 

احمدی ضمن تاکید بر اینکه تا فرهنگ یک کشور دچار تحول اساسی نشود این کشور به جایگاه واقعی خود دست پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: تولیدات فرهنگی حساس ترین، بی بدیل ترین و ارزشمندترین تولیداتی است که اگر در یک کشور مقدمات و ملزومات آن فراهم شد، آن کشور می تواند افق های بی نظیری را تجربه کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز ما سه مقوله را داریم که یکی بحث کتاب است و شاید کتاب، قدیمی ترین و اصولی ترین رسانه ای است که پا به پای شکل گیری تمدن بشری در اختیار بشر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه تحولات تکنولوژیک امروز به ما بسترهای متفاوتی برای تولید محتوا و دسترسی به متون داده، خاطرنشان کرد: هیچ رسانه ای حلاوت، همراهی و شیرینی کتاب را با خود به همراه ندارد.

 

احمدی یکی از شاخصه های اصلی تبیین جایگاه های توسعه انسانی در دنیا را بحث کتاب و تولید اندیشه در بستر کتاب دانست و ابراز داشت: امروز ما بسیار خوشحالیم که آغازین روزهای فجر انقلاب اسلامی در بهمن پایدار و به یادماندنی، با رخداد نمایشگاه کتاب در استان ما آغاز شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد که فرزندان اهل هنر، ادیب و فرهیخته این استان انس و همدلی که با کتاب داشتند را کماکان ادامه داشته باشند.

 

وی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران، ناشرین و میهمانانی که اهتمام داشتند و این رخداد مهم فرهنگی را در آغازین روزهای این جشن بزرگ رقم زدند، تشکر کرد و گفت:  امیدوارم ما بتوانیم همواره در کنار کتاب از ایده نویسندگان بزرگ در حوزه های مختلف استفاده و روح و اندیشه خود را با کتاب صیقل دهیم.

کد خبر 759302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha