سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» ۲۵ بهمن ماه جاری در استان برگزار می شود گفت: بیش از ۸۰۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مسابقات ثبت نام کرده اند.

«محمدرضا مظاهری» امروز (یکشنبه ۷ بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر جوانان و نوجوانان توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ادامه بابیان اینکه استقبال جوانان و نوجوانان مسجدی از سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» پرشور است افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های فعال بحث شرکت جوانان و نوجوانان مسجدی در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» است.

 

وی به اهداف این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری در قالب ایجاد رقابت سالم، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات اوقاف و سایر مسابقات ملی و بین المللی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» است.

 

مظاهری بابیان اینکه مهلت ثبت نام در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» تمام شده است ابراز کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 820 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مسابقات شرکت کرده اند.

 

وی، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخشی فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» برشمرد.

 

مظاهری بابیان اینکه این مسابقات در ۲ گروه سنی هفت تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: رشته های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا ۱۶ سال در نظر گرفته شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ۲۵ بهمن سال جاری در مسجد و حسینیه اعظم شهرکرد و مرحله کشوری اردیبهشت سال ۹۸ به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

 

کد خبر 760154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha