راه اندازی یونیت دندانپزشکی برای اولین بار در منی و عرفات

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از راه اندازی اولین یونیت داندانپزشکی در منی و عرفات خبر داد و گفت: آخرین تیم پزشکی تمتع 90 تا دوم آبان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید علی ریاض، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، گفت: آخرین نفرات تیم پزشکی موسم تمتع 90 تا دوم آبان ماه وارد سرزمین وحی می‌شوند.

 

ریاض در دیدار با حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زوار ایرانی، تجهیزات پزشکی جدیدی را برای تمتع سال جاری خریداری و به عربستان مننقل کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به خریداری یک یونیت دندانپزشکی صحرایی، از راه اندازی آن برای اولین بار در منی و عرفات خبر داد.

 

چهار دستگاه دیالیز، یک دستگاه سونوگرافی و افزایش 20 تخت درمانی، از دیگر مواردی بود که ریاض به عنوان تجهیزات جدید پزشکی موسم تمتع 90 از آن یاد کرد.

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به وقوع حوادث پیش بینی نشده خاطرنشان کرد: علیرغم بیان تمام نکات بهداشتی و ایمنی در کلاس‌های آموزشی به زائران، باز هم شاهد حوادث ناگوار هستیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: زندگی در سفرهای دسته جمعی مانند حج، شرایطی متفاوت از عادات و رفتارهای روزانه دارد که شایسته است حجاج به این مساله توجه داشته باشند.

 

ریاض متذکر شد: رعایت احتیاط در هنگام عبور از خیابان و حضور در مکان‌هایی که ازدحام جمعیت مشاهده می‌شود، همراهی زائران سالمند در هنگام ترک کاروان و توجه به مصرف داروهای تجویزی، از مهم‌ترین مواردی است که همواره بر رعایت آن تاکید داریم تا هموطنان بدون مشکلی، این سفر معنوی را به اتمام برسانند.

 

نماینده رئیس جمهور گفت: تعداد زائران سالمند در موسم تمتع امسال در مقایسه با سال 89، افزایش چشمگیری داشته که شایسته است همراهان این عزیزان، همکاری لازم را در مراقبت از این افراد با پزشکان کاروان داشته باشند.

 

به گفته وی، رعایت تمام مواردی که در کلاس‌های آموزشی و در قالب فیلم، بروشور و نشریه‌های ویژه در اختیار این افراد قرار گرفته است، بهترین راهکار برای به حداقل رساندن حوادث و بروز بیماری است.

 

ریاض در پایان تأکید کرد: به منظور تأمین شایسته سلامت زائران ایرانی، طرح‌های پژوهشی با محوریت شناسایی بیماری‌های شایع در حج به ویژه موسم تمتع در دست انجام است که از نتایج آن، برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی در حج بهره می بریم.

 

بر اساس این گزارش، سرپرست حجاج ایرانی در ادامه این دیدار با ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده پزشکی حج برای موسم تمتع، اظهار کرد: دیدگاه مسئولین مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای رفع مشکلات، امیدوار کننده است.

 

حجت الاسلام قاضی عسکر خاطرنشان کرد: بررسی اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی حج، نشان از همت مسئولین ذیربط در ایجاد تحولات مثبت به منظور خدمت رسانی به زائران سرزمین وحی دارد.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به حضور 25 هزار زائر ایرانی بالای 65 سال در موسم تمتع 90 گفت: مراقبت از این افراد، مشکلات خاص خود را دارد که شایسته است پزشکان توجه جدی‌تری به این موضوع داشته باشند.

 

بنا بر گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت، وی ضمن ابراز رضایت از انجام طرح های پژوهشی با محوریت شناسایی بیماری‌های شایع در حج تصریح کرد: این اقدام، گام مثبتی برای اخذ تدابیر درمانی مفیدتر است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ادامه داد: شایسته است روند اقدامات درمانی به گونه‌ای باشد تا اطمینان یابیم زائران پس از بازگشت به میهن اسلامی، ناقل بیماری نیستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 76068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha