مسجدی که همه شاگردانش استاد می‌شوند

مسجد "استاد و شاگرد" تبریز از جمله مساجد دارای کانون فرهنگی هنری است که توانسته با ارایه خدمات علمی و کتابخانه‌ای به بیش از ۳ هزار عضو؛ مسیر موفقیت اعضایش را هموار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حضور در مراسم دورهمی اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا مسجد استاد و شاگرد تبریز و تجلیل از راه یافتگان به مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی فرصتی بود تا معنای جذب جوانان به مسجد؛ پویایی و حضور هدفمند بیش از 250 تحصیلکرده و نخبه مسجدی در کنار هم، تجلی صمیمیت، همت و همکاری میان جوانان مسجدی را به خوبی حس کنم.

تنها انعکاس تصاویر و جلوه‌هایی زیبا از این مراسم، کافیست تا احساس کنی شور و شوق جوانان در مساجد برای کسب مدارج عالی علمی تا چه میزان در این مسجد موج می‌زند، این مرکز امن الهی نه تنها محلی برای دورهمی های جوانان مسجدی شده است، بلکه تبدیل به محیطی برای رشد و تعالی علمی اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا نیز بوده است.

این مراسم که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، با حضور حدود 300 نفر از تحصیل‌کرده‌ها و نخبگان علمی کتابخانه، قرائتخانه و کانون فرهنگی هنری مسجد استاد و شاگرد همراه بود، که در نهایت با اهدای لوح و هدایایی از 70 عضو راه‌یافته به مراکز آموزش عالی در آزمون سراسری سال 97 تجلیل بعمل آمد.

بنابر این گزارش، تقدیر از خدمات ارزنده و افتخاری 25 نفر از فعالان و متولیان این کانون فرهنگی هنری و کتابخانه از دیگر برنامه های این مراسم که نشان از وحدت، همدلی و هماهنگی میان جوانان مسجدی این کانون داشته است.

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: وحدت و یکدلی متولیان مسجد استاد و شاگرد تبریز اعم از هیأت امنا، امام جماعت، پایگاه مقاومت، مدیرمسؤول کانون و فعالان کتابخانه آیت الله مولانا عامل اصلی موفقیت و افتخارآفرینی جوانان این کانون بوده است.

همچنین حجت الاسلام کریم پورنجف، استاد حوزه علمیه تبریز در این مراسم طی سخنانی دوران دانشجویی را نقطه عطفی در زندگی انسان دانست و گفت: رشد و تعالی علمی و معنوی در فضای مسجدی فرصتی بی‌بدیل است که از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم شده است.

وی با تأکید بر بهره‌مندی دقیق از فرصت های زندگی از سوی جوانان یادآور شد: اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا می توانند با الگوپذیری از پذیرفته‌شدگان جدید در آزمون سراسری، نسبت به بهره مندی حداکثری از فضای کتابخانه‌ای کانون اهتمام جدی داشته باشند.

جواد لسانی، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: روزانه حضور بیش از 120 جوان تحصیلکرده در نمازهای جماعت؛ شکوه و معنویت خاصی به مسجد استاد و شاگرد بخشیده است.

همچنین بهزاد اسماعیل‌پور، مسؤول کتابخانه این کانون در سخنانی یادآور شد: طی سه سال گذشته این کتابخانه دارای بیش از 3 هزار عضو بوده که بصورت مستمر 150 نفر روزانه با حضور در قرائتخانه خدمات مربوطه را دریافت می کنند، قبولی سالانه بیش از 70 نفر در مراکز آموزش عالی؛ دلیلی بر موفقیت این کانون و کتابخانه است.

گفتنی است، کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا مسجد استاد و شاگرد تبریز دارای بیش از 150 صندلی مطالعه و حدود سه خزار عضو تحت پوشش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی است.

کد خبر 764798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha