معاون رئیس جمهوری از اورژانس اجتماعی گیلان بازدید کرد

ابتکار عصر امروز( ۲۷بهمن) از مراکز اورژانس اجتماعی رشت و مرکز کودک والد بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده عصر امروز(شنبه، 27بهمن) از مراکز اورژانس اجتماعی رشت و مرکز کودک والد بازدید کرد.

 

«محمدرضا پارسی» در حاشیه این بازدید به خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: در استان گیلان تا سال 88 پنج شهرستان دارای مرکز اورژانس اجتماعی بود که اکنون به 15 شهرستان ارتقا پیدا کرده است.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان افزود: استان گیلان 16 شهرستان دارد که املش و سیاهکل دارای زیر 50 هزار نفر جمعیت است که با این وجود اورژانس اجتماعی در املش هم راه‌اندازی شده است که با مجهز کردن اورژانس سیاهکل، کل استان تکمیل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات 123 در روستاها هم ارائه می‌شود، گفت: در شهرستان رشت 6 بخش وجود دارد که در کلیه بخش‌ها دارای مرکز است و همه روستاها به آن وصل است.

 

پارسی با بیان اینکه متاسفانه آمبولانس به اندازه کافی وجود ندارد، تصریح کرد: پنج شهرستان گیلان از گذشته دارای هفت ماشین بود که در مابقی شهرستان‌ها به اجبار از ماشین‌های استیجاری استفاده کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه ناوگان اورژانس گیلان نیازمند بازنگری و تجهیز است خاطرنشان کرد: وقتی تماسی در راستای کودک‌آزاری و همسرآزاری شود، کارشناس اجتماعی به محل اعزام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها با 123 آشنا هستند و این تیم در مدارس جهت تبیین فعالیت‌هایش حضور  پیدا می‌کنند، اظهار کرد: در راستای اورژانس 123 بارها در شورای اداری توضیحاتی ارائه شده است.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در استان گیلان مطالبه از اورژانس اجتماعی زیاد بوده و همه ادارات به‌خصوص فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مدام با ما در ارتباط هستند، افزود: هر موردی که اتفاق بیفتد آموزش و پرورش 123 را در جریان می‌گذارد.

 

پارسی با اشاره به تشکل خانه‌های شبانه‌روزی گفت: تقریبا 20 تشکل داریم که فرزندان تحت حمایت بهزیستی در آن نگهداری می شوند و همه پذیرش و ترخیص‌ها را با هماهنگی آنها انجام می‌دهیم.

 

وی به خانه امن در مرکز استان اشاره و تصریح کرد: مرکز ملاقات والد و کودک نیز راه اندازی تا کودکان بعد از جدایی والدینشان، محل ملاقاتشان در کلانتری‌ها و خیابان‌ها نباشد بلکه در یک واحد دارای امکانات کامل انجام شود.

 

پارسی با اشاره به اینکه مرکز کودک والد از اول اردیبهشت سال جاری افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: 102 پرونده در این مرکز تشکیل و والدین با فرزندانشان در این مرکز ملاقات می‌کنند.

 

کد خبر 766317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha