تولید آثار مشترک از سوی هنرمندان استان و جمهوری آذربایجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار تولید آثار مشترک هنری توسط هنرمندان جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی برای ارائه در عرصه‌های جهانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان در تبریز، سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محمد محمدپور» در این دیدار، با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌‌شرقی،‌ گفت: آذربایجان شرقی زمینه ‌های زیادی برای گسترش همکاری‌‌ها با جمهوری آذربایجان دارد که می‌توان حوزه‌ی فرهنگ و هنر را بهترین و گسترده‌ترین بستر برای این تعاملات عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، به برخی اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با تقویت همکاری‌ها و تبادلات فرهنگی و هنری و هم‌افزایی بیش از پیش می‌توانیم به دستاوردهای جدیدی در این حوزه  دست یابیم.

محمدپور، با تاکید بر وجوه مشترک فرهنگی میان مردم جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی و همچنین قابلیت‌های فرهنگی و هنری فراوان، خواستار تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش میان هنرمندان رشته‌های مختلف و تولید آثار مشترک برای ارائه در عرصه‌های بین‌المللی شد.

محمدپور،‌ در ادامه به تنوع حوزه ماموریتی اداره کل اشاره کرد و  اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی از پتانسیل غنی و سرشاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار بوده و آمادگی همکاری‌ها گسترده‌ای را در این حوزه‌ها دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری چندین برنامه‌ی فرهنگی و هنری بین‌المللی در تبریز خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره‌های خوشنویسی میرعلی تبریزی، شعر پروین اعتصامی، نگارگری سلطان محمد نقاش و چندین برنامه‌ی دیگر که در تبریز در حال برگزاری است و از هنرمندان جمهوری آذربایجان نیز دعوت می‌کنیم با ارسال آثار خود در این رویداد‌ها حضور یابند.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه آماده همکاری دوجانبه و ایجاد فضا برای هنرمندان تبریز در جمهوری آذربایجان‌ هستیم خواستار گسترش مناسبات فرهنگی و هنری میان دو کشور شد.

کد خبر 767706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha