همایش «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار شد

همایش یک روزه «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور پژوهشگران و مسؤولان در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همایش یک روزه «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» امروز با حضور پژوهشگران، محققان، دانشجویان و مسئولان کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به نقش تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: آذربایجان همزاد عظمت کشور بوده و از کانون های مهم شکل گیری انقلاب اسلامی است.

«محمدرضا پورمحمدی» با بیان این‌که تبریز شهر اولین‌ها بوده و در جریان پیروزی انقلاب نیز اولین شد، افزود: قیام 29 بهمن تبریز و تقدیم شهدای محراب از جمله نمونه‌هایی است که مجاهدت‌های مردم تبریز را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مجاهدت فرزندان آذربایجان در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس مردم آذربایجان و تبریز رشادت‌های بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند که لشکر همیشه پیروز عاشورا نماد اقتدار سپاه لقب گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اکنون که در دهه پنجم انقلاب قرار گرفته‌ایم و رهبر معظم انقلاب برنامه راهبردی گام دوم انقلاب را اعلام کرده‌اند، اطمینان داریم که اندیشمندان، محققان و صاحب‌نظران در تحقق این منویات با جان و دل خواهند کوشید. 

وی ادامه داد: امروز با اتکا به ابتکار جوانان و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی دوباره حربه‌های دشمن را بی‌اثر خواهیم کرد، با آغاز دهه پنجم انقلاب، بررسی کارآمدی نظام برآمده از انقلاب می‌تواند نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمایان کند.

بنابر این گزارش؛ 240 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که توسط 49 نفر از اساتید متخصص داوری شد و در نهایت 152 مقاله پذیرفته شد؛ همچنین در پایان از نرم افزار، سه جلد کتاب مجموعه مقالات و چکیده مقالات همایش رونمایی شد.

کد خبر 769148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha