سنت‌های خوب ایرانی ریشه در باورهای دینی دارند

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از سنت‌های خوب در خانواده های ایرانی که ریشه در باورهای دینی دارد، نباید مورد غفلت قرار گرفته و فراموش شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» امروز در مراسم جشن کوثر که به همت کانون فرهنگی هنری شهدای محراب در حسینیه هدایت شهرستان ملکان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده رکن اصلی در حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بانوان در عصر کنونی و در نقش همسر و مادر بیشترین تأثیر را در خانواده دارند، خاطرنشان کرد: برخی از سنت‌های خوب در خانواده های ایرانی که ریشه در باورهای دینی دارد، نباید مورد غفلت قرار گرفته و فراموش شوند.

وی ادامه داد: در خانواده ایرانی، نقش مادر، همسر، خاله، عمه، مادربزرگ، مادرزن و مادرشوهر در تربیت فرزندان همواره برجسته بوده است، کمرنگ شدن این نقش‌ها در عصر کنونی علت‌های مختلفی دارد که توجه به این عناصر در فرآیند تربیتی خانواده بسیار حایز اهمیت است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مادر الگوی عاطفه و مهربانی در خانواده است، گفت: قصه‌گویی مادران قبل از خواب برای فرزندان یکی از عناصر تربیتی و آموزشی توام با احساس و عاطفه است که بهره‌مندی از قصص قرآنی در این مسأله ضروری می باشد.

وی نقش والدین به ویژه مادران در کاهش اعتیاد فرزندان به اینترنت و فضای مجازی فرزندان را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: مطالعه در خانه، ایجاد فضای گرم گفت‌وگو، مشورت‌گیری، مشارکت‌دهی در فعالیت های گروهی خانواده از جمله مسائلی است که می تواند نهاد خانواده را تقویت و از آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.

هادی‌نیا با تأکید بر خودآگاهی والدین و احساس رضایتمندی درونی از خود گفت: توجه به این امر در ارتباط مؤثر با اعضای خانواده حایز اهمیت است، افزون بر این داشتن ذخیره لغات غنی و ترکیب کلمات در ارتباط کلامی و مهارت‌های ارتباط مؤثر عامل مهمی در ایجاد فضای گرم و صمیمی و همچنین بستری برای تبادل عاطفی و رفع نیازهای روحی و روانی فرزندان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی برای مسلمانان و تمام زنان عالم دانست و اظهار داشت: مسلمانان نام‌گذاری فرزندانشان با اسامی و القاب آن حضرت را افتخار بزرگی برای خود می دانند و مزین شدن به رفتار آن بانوی مکرم اسلام را آرزو دارند.

کد خبر 769772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha