بدیهی ترین پیشرفت دانشمندان ایرانی، دستیابی به انرژی هسته ای است

استاندار آذربایجان شرقی، بدیهی ترین پیشرفت دانشمندان جوان ایرانی را دستیابی به انرژی و چرخه سوخت هسته ای عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی، شب گذشته (5 آذر) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تبریز، گفت: پذیرفتنی نیست که صاحبان صنعت تحقق نیازهای پژوهشی خود را در جای دیگری غیر از دانشگاه جستجو کنند و پاسخ نیازهای صنعت باید توسط پژوهشگران تامین شود.


وی عملیاتی شدن طرح هدفمندی یارانه ها را حاصل توجه به پژوهش و کار کارشناسی دولت دانست و افزود: در شرایط حساس امروز همراهی مجامع علمی و دانشگاهی با بدنه اجرایی نظام بیش از گذشته باید مورد توجه باشد.


بیگی عرصه هدفمندی یارانه ها را نیازمند ورود تشکل های علمی و دانشگاهی به موضوع، برای بازکردن افق های جدیدی در استفاده بهینه از منابع ملی و شکوفایی توانمندی های کشور عنوان کرد.


استاندار آذربایجان شرقی همچنین تجدید نظر در فعالیت های پژوهشی را برای تامین خواسته های جدید جامعه ضروری ارزیابی کرد.


وی تصریح کرد: پژوهش های کاربردی در حوزه اجتماع می تواند برای دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف راهگشا باشد.


بیگی افزود: موضوع پژوهش باید از مقاطع تحصیلی پایه نهادینه شود و علاوه بر آموزش های رسمی یافته های دانش آموزان نیز در تقویت پایه های علمی مدارس مورد توجه قرار گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد دانشمندان شهید ایرانی گفت: شهادت دانشمندان ما نماد ستیز و کینه ورزی استکبار جهانی با علم، فضیلت و گواه حرکت توفنده جامعه علمی برای دستیابی به قلل رفیع پیشرفت و تعالی است.


بیگی اذعان داشت: دستیابی دانشمندان ما به دستاوردهای علمی و فناوری از رهگذر توانایی هایی است که در عرصه پژوهش ایجاد شده است.

 
وی خاطرنشان کرد: بدیهی ترین پیشرفت دانشمندان جوان ایرانی دستیابی به چرخه سوخت هسته ای است و دشمنان ملت ایران برای مخالفت با این حرکت، به رذیلانه ترین اقدامات دست می زنند.


شایان ذکر است، در این مراسم، از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 7707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha