حضور 120نماینده بین المللی در بازدید از تأسیسات هسته ای ایران

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ورود سفرا و نمایندگان بیش از 120 کشور جهان به تهران به منظور بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد.

«علی اصغر سلطانیه»، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خبر از آن داد که سفرا و نمایندگان بیش از 120 کشور جهان بامداد امروز (شنبه) وارد تهران شدند.
وی افزود: سفرای تروئیکای جنبش عدم تعهد، رئیس گروه 77، سفیر و نماینده اتحادیه عرب در سازمان‌های بین‌المللی، سفیر ونزوئلا، سفیر سوریه، رئیس گروه قاره آسیا و سفیر عمان به نمایندگی از کشورهای نزد آژانس طی دو روز از تاسیسات غنی‌سازی نطنز و رآکتور آب سنگین اراک بازدید و با مقامات عالی‌رتبه کشورمان ملاقات‌ خواهند کرد.
نماینده ایران در آژانس، این بازدید را نمادی از سیاست صددرصد شفاف هسته‌ای ایران خواند و جزئیات بیشتر در مورد این بازدید را به آینده موکول کرد.
گفتنی است ایده تور هسته ای ایران در شرایطی مطرح شده است که ایران در مذاکرات ژنو 3 گردونه ی مذاکرات را به نفع خود چرخانده است و در مذاکرات آینده استانبول ایران تأکید کرده است فقط بر سر توافقات ژنو3 مذاکره می کند.
لازم به ذکر است متحدان ایالات متحده آمریکا و این کشور این پیشنهاد ایران را رد کرده اند. با این وجود بسیاری از کارشناسان این حرکت ایران در آستانه مذاکرات استانبول را زمینه ساز پیروزی دیپلماتیک دیگری برای جمهوری اسلامی تعبیر کرده اند.
با این وجود اخیرا دست دیپلمات های کشور برای هجمه بیشتر به غرب و 5+1 باز شده است. در یکی از آخرین این اظهارنظرها «سعید جلیلی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سردار ژنو3 اعلام کرد که نوبت شفاف سازی به کشورهای غربی رسیده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 12502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha