30 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های قرآن اردبیل حضور می‌یابند

بیش از 30‌ هزار دانش‌ آموز استان اردبیل در بخش دوم برگزاری کلاس‌ های قرآن، زیر ‌پوشش آموزش‌های قرآن قرار می‌گیرند.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، کلام‌الله صفری، معاون آموزش و پرورش استان اردبیل، صبح امروز(6 دی) در مراسم اختتامیه مرحله نخست کلاس‌های قرآن روستاهای سرعین، گفت: بیش از 30‌ هزار دانش‌ آموز استان اردبیل در بخش دوم برگزاری کلاس‌ های قرآن زیر ‌پوشش آموزش‌های قرآن قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: مرحله دوم این کلاس‌ ها از بهمن‌ امسال آغاز و بیش از یک ‌هزار کلاس درس قرآن برای دانش ‌آموزان برگزار می شود.

 

صفری تصریح کرد: در مرحله نخست برگزاری این کلاس ‌ها، 200 مدرسه در قالب 450 کلاس قرآن فعالیت‌های مستمری را در این حوزه انجام داد‌ند.

 

وی افزود: برگزاری این کلاس‌ ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان سبب رغبت خانواده‌ها نیز شده است و در نیمه‌ دوم برگزاری این کلاس‌ ها قطعاً با همراهی اولیا استقبال شایسته‌ای را شاهد خواهیم بود.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل، قرآن را مدار و محور حرکت امت اسلامی برشمرد و خاطر‌نشان کرد: حکومت اسلامی می‌تواند در سایه تبعیت از کلام وحی به سعادت و رستگاری حقیقی دست پیدا کند و سرنوشت همراه با امیدواری را برای خود رقم بزند.

 

حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین نیز در این مراسم، بر پرورش نسل جوان توسط خانواده‌ها با تکیه بر رهنمود قرآنی تأکید کرد.

 

وی اضافه کرد: اگر محور تربیت و تعالی نسل آینده ما قرآن باشد در آن صورت می ‌توانیم به تلاش ‌ها و نتیجه آن امیدوار باشیم چرا که هرگونه کج‌ روی و انحراف ناشی از عدول از این مسیر و بی ‌توجهی به کلام و راه روشن بیان شده در قرآن است.

 

حجت‌الاسلام اصغری ادامه داد: تا زمانی که نهاد تعلیم و تربیت به این مهم ارزش و اهمیت می‌ دهد یقین داشته باشد که از این دستگاه فرزندان سالم و صالح تحویل جامعه داده می‌شود.

 

امام ‌جمعه شهرستان سرعین، قرآن را جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب الهی در حوزه تربیتی اعلام کرد و از متولیان امر خواست در توسعه این کلاس‌ ها بیشتر اهتمام و جدیت داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 7791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha