همایشی برای بررسی نقش آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

« همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» دهم اردیبهشت در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسلم اورنگی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری « همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس پژوهشکده فرهنگی و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همراه خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان این‌که همایش دهم اردیبهشت در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد، نخستین همایش ملی در سطح کشور است که با همت سازمان بسیج فرهنگیان، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی اجرایی خواهد شد.

وی جایگاه، ظرفیت‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش آن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در تربیت معلمان جوانان انقلابی، تکریم و ارتقای منزلت معلم در جامعه و و نقش آن در ارتقای سرمایه انسانی شایسته در کشور را  از جمله محورهای همایش برشمرد.

اورنگی افزود: تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی با استفاده از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، معرفی شاخص‌های معلم نمونه انقلابی با نگاهی به سیره و زندگی شخصیت شهید علامه مطهری به عنوان معلم الگو و توجه به کانون خانواده و تقویت ارتباط خانواده با مدرسه برپایه سبک زندگی اسلامی و ایران از دیگر محورهای این همایش است. 

وی برگزاری این همایش در آموزش و پرورش را نوعی فرصت آفرینی دانست و گفت: اگر بخواهیم جریانی در جامعه نهادینه شود، باید آن را از آموزش و پرورش آغاز کنیم، صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، سرآغاز و فصل جدیدی برای 40 سال دوم انقلاب است.  

اورنگی هدف از برگزاری همایش را گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: تمامی بیانات رهبری با موضوعات تعلیم و تربیت ارتباط تنگاتنگی دارند.

کد خبر 785051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha