آغاز اجرای سنجش شایستگی مدیران مدارس آذربایجان شرقی

با آغاز مرحله سنجش شایستگی های عمومی مدیران مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اجرای این برنامه از اول اسفند ۹۷ آغاز شده است و در۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، «جعفر پاشایی» در خصوص ابلاغ " راهنمای برنامه نظام سنجش و توسعه شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس" گفت: ارجای سیاست کلی ایجاد تحول نظام آموزش و پرورش و استعدادیابی، گزینش، جذب و بکارگیری مدیران در سطوح مختلف بر اساس صلاحیت و شایسته سالاری متضمن بهره گیری از اسناد فرادستی و نظارت بر حسن اجرای دقیق بخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به نقش بنیادین سرمایه انسانی آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت و کارایی درونی و بیرونی نظام تعلیم و تربیت، ایجاد انگیزه برای کسب علوم و فناوری های متناسب با پیشرفت های علمی و ایجاد فضای رقابتی سالم برای مشارکت فعال آنان در فرایند آموزش و ارتقای توانمندی های شغلی و حرفه ای از جمله ضرورت های آینده است.

وی اضافه کرد: موفقیت در این امر تا حدود بسیار زیادی به کارایی و اثربخشی مدیریت و رهبری سرمایه های انسانی بستگی دارد؛ به گونه ای که مدیر و رهبر، به منزله قلب و روح سازمان است و بدون این مهم ادامه حیات سازمان ناممکن خواهد بود.

پاشایی با تاکید بر هدف توسعه ی حرفه ای مدیران عملیاتی و ارشد، گفت: در سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه ای در خصوص نظام یک پارچه سنجش صلاحیت های حرفه ای منابع انسانی تنظیم شده که جامعیت، پویای و استمرار، انگیزش و بهبود فرآیندها از اصول  و ویژگی های حاکم بر اجرای برنامه است.

به گفته پاشایی، توانمندسازی مدیران مدارس، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی، ایجاد فضای رقابتی و توسعه حرفه ای منابع انسانی آموزش و پرورش از اهداف و نتایج مورد انتظار این برنامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه زمان اجرای برنامه از 1 اسفند 97 آغاز شده و تا 31 مرداد ماه 98 ادامه دارد، افزود: تشکیل جلسه استانی، معرفی مدیران تحت پوشش برنامه، استقرار کانون های ارزیابی، برگزاری جلسه تبیین، ابلاغ و اطلاع رسانی به مدیران مناطق مجری، اجرای سنجش عمومی، مصاحبه و سنجش اختصاصی، معرفی مدیران فاقد امتیاز، جمع بندی، ارزیابی نتایج اجرای برنامه و صدور گواهی مدیران واجد شرایط روند اجرای برنامه سنجش شایستگی های عمومی و اختصاصی مدیران حرفه ای مدارس است.

پاشایی اعلام کرد: اجرای سنجش عمومی این فرآیند از روز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه به صورت هم‌زمان آغاز شده و تا 19 اردیبهشت ماه  از ساعت 8 صبح تا  18  و در ایام ماه مبارک رمضان تا ساعت 12 برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مصاحبه و سنجش حرفه ای مدیران مدارس در این طرح از 21 اردیبهشت ماه آغاز می شود تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت.

کد خبر 784162

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha