نکوداشت عالمی مجاهد و نستوه در منطقه ارسباران

امام جمعه اهر از برگزاری آئین نکوداشت «آیت الله سید صادق آل محمد»، نخستین امام جمعه منطقه ارسباران و شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیین نکوداشت «آیت الله سیدصادق آل محمد»، نخستین امام جمعه منطقه ارسباران که با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران منصوب شده بود، با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان لشکری و کشوری در شهرستان اهر برگزار شد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله سیدصادق آل محمد متولد ۱۳۰۵ از علمای مبارز منطقه قره داغ بود که در هدایت تحرکات مردمی علیه طاغوت نقش رهبری مبارزات علیه رژیم ستمشاهی را بر عهده داشت.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان ادامه داد: آن عالم مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده امام خمینی(ره) مامور برپایی نماز جمعه شد و اولین نماز جمعه اهر به امامت این روحانی مبارز برگزار شد. 

امام جمعه اهر افزود: مرحوم آیت الله آل محمد ریاست بنیاد شهید و کمیته انقلاب اسلامی اهر را هم بر عهده گرفت و مؤسس این دو نهاد در شهرستان اهر بود. از سال ۵۸، حدود ۶ سال اقامه نماز جمعه به امامت اولین امام جمعه در اهر انجام شد و یکم تیرماه سال ۱۳۶۴، دار فانی را وداع گفت.

وی خاطرنشان کرد: حضور مرحوم آل محمد در کسوت روحانیت انقلابی و امام جمعه منطقه ارسباران؛ موجبات خیر و برکت برای این منطقه و شهرستان بود، نقش عالمانه وی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی و انتقال این فرهنگ به نسل جوان در این منطقه  بسیار مهم و تأثیرگذار بود.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: آیت اله سید صادق آل محمد یکی از روحانیون تاثیر گذار منطقه بود که در سنگرهای مختلف خصوصاً در خدمتگذاری به مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد و این مراسم فرصتی برای قدردانی از تلاش های صادقانه این عالم فقید است. 

به گفته وی در این مراسم از جلدهای ۲، ۳ و ۴ کتاب «اسوه شجاعت» که شرح زندگی و مبارزات عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت‌الله سید محمد صادق آل‌محمد(ره) بود رونمایی شد. 

 

کد خبر 784506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha