مسؤولان در زمینه کاغذ مطبوعات شفاف‌سازی کنند

کواکبیان گفت: اگر در زمینه کاغذ مطبوعات؛ نهادهای مسؤول و مرتبط شفاف سازی نکنند؛ مجلس شورای اسلامی به سمت تحقیق و تفحص پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «مصطفی کواکبیان» در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: وضعیت کاغذ مطبوعات و توزیع نامناسب یارانه این بخش آسیب جدی به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت مطبوعات محلی بدتر از مرکز و شرایط مطبوعات تهران بسیار بدتر از استانی است و این وضعیت با گرانی کاغذ روز به روز بدتر می شود.

رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور با اشاره به واردات 260 هزار تن کاغذ با ارز 4200 تومانی به کشور، اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده مجلس و رییس خانه مطبوعات هیچ گاه متوجه نشدم که این مقدار کاغذ چگونه، از کجا و برای چه کسانی وارد کشور شده است؟ 

وی با تأکید بر این‌که بسیاری از مطبوعات محلی و سراسری از کاغذ یارانه ای محروم بوده‌اند، گفت: اگر در این زمینه نهادهای مسئول و مرتبط شفاف سازی نکنند مجلس شورای اسلامی به سمت تحقیق و تفحص پیش خواهد رفت. 

کواکبیان ادامه داد: وقتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره واردات کاغذ سئوال می شود، آن را به بانک مرکزی عودت می دهد و زمانی که از این مجموعه پرسش می شود توپ را به زمین وزارت ارشاد پرتاب می کند!

وی نبود نظارت کافی به واردات کاغذ را از دلایل اصلی وضعیت موجود دانست و گفت: گرانی کاغذ نه تنها باعث نابودی مطبوعات می شود بلکه زندگی خبرنگاران را نیز با چالش های جدی مواجه می کند و خبرنگارانی که با حقوق های 500 هزار تومانی نیز حاضرند با عشق و علاقه کار کنند، اما صدایشان در نیاید را به مخاطره می اندازد. 

کواکبیان تلاش های مجلس شورای اسلامی در یارانه اختصاصی به مطبوعات را گامی کوچک در برابر مشکلات موجود در این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: مجلس یارانه 232 میلیارد تومانی لایحه دولت را به 285 میلیارد تومان افزایش داد اما به خوبی می دانیم که مشکلات وسیع مطبوعات با این مبالغ حل شدنی نیست.

وی برخوردهای دوگانه با مطبوعات را از چالش های دیگر بین المللی و داخلی رسانه ها دانست و با اشاره به نوع برخورد رسانه های استکباری با موضوعات مختلف حقوق بشر در کشورهای مختلف، اعدام های اخیر در عربستان را نمونه ای از این دوگانگی ها در دنیای رسانه ای بیان کرد.

کواکبیان تصریح کرد: سکوت نظام سلطه در برابر این اعدام ها و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با تروریسم مقابله کرده و قربانی تروریسم است، توسط آمریکا نشان دهنده عمق دوگانگی رسانه های جهان به دو موضوع یاد شده است.

 

کد خبر 786709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha