حضور اثرگذار طلاب در مناطق سیل‌زده دشمنان را عصبانی کرده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تقدیر از حضور طلاب در عرصه‌های جهادی گفت: حضور اثرگذار طلاب آذربایجانی در مناطق سیل‌زده کشور و کمک به آسیب‌دیدگان؛ دشمنان را عصبانی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه تبریز آل‌هاشم با تقدیر از حضور طلاب در عرصه‌های جهادی و اجتماعی اظهار داشت: حضور اثرگذار طلاب آذربایجانی در مناطق سیل‌زده کشور و کمک به آسیب‌دیدگان؛ دشمنان را عصبانی کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تخریب چهره روحانیت از مهم‌ترین برنامه های دشمن است، ادامه داد: این کینه‌ورزی را آمریکا و ایادی استکبار در همدان با ترور روحانی بی گناه به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه با بیان این‌که حضور طلاب حوزه علمیه با اندیشه‌های نو و ابتکاری در جامعه مدنی اثرگذار هستند، افزود: لباس روحانیت باید تجلی یاد خدا و ائمه معصومین باشد و دل‌ها را به خدا نزدیک کند که اگر این چنین نباشد از رسالت و وظیفه خود فاصله گرفته‌ایم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رفتار، گفتار و کرداری که بر پایه آموزه های دینی باشد یک نوع درس است، گفت: گفتار همراه با عمل و تذکر به دیگران رسالت روحانیت است، از سوی دیگر ارتقای بنیه علمی اساتید و توجه به جذب جوانان متعهد برای تحصیل در حوزه، اثرگذاری طلاب را در جامعه بیشتر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات جامعه گفت: این فضا فرصتی مغتنم برای اساتید حوزه و روحانیت است که به شبه‌های دینی پاسخ‌های مستدل و متقن بدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توجه جدی به پژوهش‌های حوزوی گفت: با توجه به اینکه هیچ کاری بدون بررسی و پژوهش عمیق کارآمد نیست از این رو باید در کنار اهمیت ویژه به موضوع تهذیب، تدین و تقیّد، پژوهش و نگارش مقالات علمی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 786160

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha