برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات پس از دو سال وقفه گامی مهم بود

محمدپور برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی پس از دو سال وقفه از جشنواره سوم را گامی مهم و موثر از سوی خانه مطبوعات استان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ کمیت پس از تهران دومین استان کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هم اکنون تعداد ٤٦٦ نشریه شامل رسانه های مکتوب و غیرمکتوب در این استان مجوز فعالیت دارند که رقم قابل توجهی بوده و ظرفیت بسیار مهمی در توسعه فرهنگی منطقه به شمار می رود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای رقابت سالم در میان فعالان رسانه ای استان در کنار شناسایی استعدادهای جدید و جوان، ارایه توانمندی های رسانه ای استان و نیز ارایه دستاوردهای ٤٠ ساله انقلاب اسلامی در عرصه رسانه ای از اهداف این جشنواره است.

وی به مشکلات موجود رسانه های مکتوب استان اشاره کرد و با بیان این‌که گرانی کاغذ و ملزومات روزنامه ای کار در این عرصه را بسیار سخت کرده است، اظهار داشت: برای برون رفت از چنین فضایی مطبوعات شهرستانی به شدت نیازمند حمایت های دولت هستند.

محمدپور میزان یارانه تعلق گرفته به مطبوعات آذربایجان شرقی در سال گذشته را ٩٦٠ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم بر اساس ارزیابی های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده است که امیدواریم در سالجاری نگرش ها نسبت به وضعیت مطبوعات استانی متفاوت بوده و معیارها طبق امکانات و شاخص های استانی ارزیابی شوند.

رییس چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی از افزایش بیش از دو برابری آگهی ها در نشریات استان طی سال ٩٧ نسبت به سال ٩٦ خبر داد و افزود: در سال جاری نیز درصدد تداوم و تقویت این روند هستیم.

محمدپور برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی پس از دو سال وقفه از جشنواره سوم را گامی مهم و موثر از سوی خانه مطبوعات استان برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره در توسعه رسانه های استان بسیار موثر و تعیین کننده است و مصمم به برگزاری مرتب آن در سال های آینده هستیم.

کد خبر 786710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha