افزایش ۱۵ هزار و ۷۴۹ نفری اعضای صندوق  اجتماعی روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۵ هزار و ۷۴۹ نفری اعضای صندوق طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد نظری» عصر امروز در نشست کارگزاران شهرستان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: 72 درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی در 62 شهر ساکن هستند که 49 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی افزود: 43 هزار و 857 نفر از جمعیت عشایری استان در فصل قشلاق هستند که عشایر آذربایجان‌شرقی اغلب در منطقه ارسباران و شهرستان‌های سراب و میانه ساکن دارند و با داشتن 22 درصد جمعیت دامی، 20 درصد پروتئین استان را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تمام جمعیت روستایی و عشایری و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند مستقیما به عضویت صندوق درآیند، افزود: براساس سهیمه تخصیصی، 284 هزار نفر از جمعیت مشمول 18 تا 50 ساله آذربایجان‌شرقی باید تحت پوشش صندوق قرار گیرند که از این میزان تاکنون، 187 هزار و 500 نفر معادل 65 درصد سهمیه ابلاغی محقق شده است.

نظری با بیان این‌که 10 درصد بیمه‌شدگان صندوق در استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: میانگین بیمه‌شدگان صندوق در تمام شهرستان‌های استان بالای 39 درصد (میانگین کشوری) است و شهرستان‌های هریس با 94 و خداآفرین با 41 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین پوشش را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه افزود: از 97 کارگزاری فعال در استان، 53 کارگزاری متعلق به بخش خصوصی است که این میزان قبل از بازنگری آیین نامه صندوق و ساماندهی کارگزاری‌ها، تنها چهار مورد بود.

نظری، با اشاره به افزایش 15 هزار و 749 نفری اعضای صندوق طی سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: در همین مدت حدود 100 هزار مورد تمدید بیمه و بیش از 52 میلیارد تومان وصولی داشتیم که 11.5 درصد وصولی کل کشور را شامل می‌شد.

وی، کل پرداختی صندوق در استان طی سال 97 را  66 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع مستمری‌بگیران صندوق در استان 16 هزار و 278 نفر، معادل 16 درصد مستمری‌بگیران صندوق در کشور است.

کد خبر 789814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha