هیچ توجیهی برای آغاز جنگ وجود ندارد / افتتاح فاز دو مصلای تبریز بدون هیچ تشریفاتی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: اگر آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته توان حمله نظامی داشت؛ لحظه ای تعلل نمی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: القای جنگ در کشور بیشتر جنبه روانی دارد، چراکه اگر آمریکا در طول 40 سال گذشته توان حمله نظامی داشت؛ لحظه ای تعلل نمی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هیچ دلیل و بهانه توجیهی برای حمله آمریکا و آغاز جنگ نیست، خاطرنشان کرد: توانمندی موشکی ایران دفاعی بوده و رویکرد تهاجمی ندارد ، ولی در مقابل نیز اجازه تجاوز به هیچ کشوری را هم نمی‌دهد. آمریکا در موقعیتی نیست که جنگ دیگری در منطقه را مدیریت کند.

وی با بیان این‌که مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درون آمریکا اجازه ورود به جنگ را نمی‌دهد، افزود: نیروهای مسلح با دارا بودن تجربه‌های عالی و مقتدر هیچ‌گاه اجازه حمله به دشمن را نمی‌دهد؛ از سوی دیگر حمله‌کننده هیچ‌گاه نمی‌گوید که حمله می‌کند؛ یعنی آمریکا به دنبال هیاهو و ایجاد نگرانی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انفجار چهار کشتی تجاری نزدیک بنادر امارات، گفت: این بنادر از جایگاه ویژه‌ای برای اماراتی‌ها برخوردار بوده است، چرا که روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفتی از این بنادر صادر می‌شود. انفجار‌ها از سوی افرادی صورت گرفت که می‌خواهند امنیت و ثبات منطقه را خدشه‌دار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به توطئه سعودی صهیونیستی در ایجاد ناامنی در منطقه برای بهره‌برداری از بی‌ثباتی در خاورمیانه خاطرنشان کرد: برخی از دشمنان ایران تلاش دارند تا موضوع جنگ بین ایران و آمریکا را مطرح کرده و وانمود کنند که جنگی در پیش است.

وی در ادامه عملیات بزرگ پهبادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان را نشان از افزایش قدرت پدافندی و موشکی این کشور دانست و افزود: هفت فروند پهباد یمن علیه تاسیسات مهم و حیاتی عربستان حمله کردند که طبق نظریه بسیاری از منابع خبری یک عملیات بزرگ در واکنش به تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مردم مظلوم یمن؛ راه ایستادگی و مقاومت را از ملت ایران آموخته‌اند، تصریح کرد: نیروهای مردمی یمن با این اقدام علیه تاسیسات عربستان نشان دادند که اگر به فرض محال جنگ میان ایران و آمریکا وقوع یابد، هیچ جایی در منطقه خلیج فارس آرام نمی‌شود و شعله‌های این جنگ آتش‌افروز می‌شود.

افتتاح فاز دو مصلای تبریز بدون هیچ تشریفاتی

آل‌هاشم، با درود به روح مرحوم آیت‌الله مسلم ملکوتی؛ نماینده اسبق ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برای اختصاص محلی برای احداث مصلای امام خمینی(ره) و قدردانی از تلاش های آیت‌الله شبستری در تکمیل این پروژه فرهنگی و دینی، اظهار داشت: امروز فاز دوم مصلای امام خمینی‌(ره) حین برپایی نماز جمعه و بدون هیچ مراسم و تشریفاتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی افزود: مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز جزو مصلاهای بی‌نظیر در سطح کشور است که دارای بخش‌های مختلف قرائت‌خانه، سالن اجتماعات، صحن، کتابخانه و غیره است؛ البته محوطه ارک نیز به صورت سنگفرش شده و آماده برای برپایی نماز عید فطر است.

کد خبر 790438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha