ارسال  ۷۰ اثر به جشنواره سراسری میرزا آقا تبریزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری میرزا آقا تبریزی رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره میرزا آقا تبریزی به همت انجمن دانش آموختگان تئاتر استان به عنوان یک مجموعه غیردولتی حرفه‌ای برگزار می شود، اظهار داشت: بیش از ۷۰ اثر از ۸ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که جشنواره با همراهی و حمایت دستگاه‌های دولتی و در راستای پیشرفت تئاتر  استان برگزار می‌ شود، خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این جشنواره متن‌هایی که می‌توانند بیانگر هویت ملی، فرهنگی و دینی استان ما باشند، در حوزه تئاتر تولید شود.

محمدپور افزود: جشنواره میرزا آقا تبریزی به نام یکی از شخصیت های تئاتری و نمایش نامه نویسان نام آشنا بوده که معرفی آنان هم در جشنواره تاثیر بسزایی دارد همچنین نشان می دهد که تبریز در گذشته در حوزه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خواستگاه هنر تئاتر بوده و این جشنواره می‌تواند جایگاه این کهن شهر را در تولید متون نمایشی پر آوازه تر از پیش کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جایزه جشنواره میرزا آقا تبریزی به نام هنرمند برجسته کشور ایوب آقاخانی نام گرفته و این نکته نیز نشانگر پویایی نویسندگی در حوزه تئاتر کشور به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر تداوم برگزاری این جشنواره در سال های آینده خاطرنشان کرد: متولیان و برگزارکنندگان جشنواره میرزا آقا تبریزی می‌توانند برای سال های آتی با تجربه‌ای که از اولین جشنواره کسب می‌کنند نقاط قوت را تقویت و ضعف‌ها را از میان ببرند.

کد خبر 790714

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha