حضور هنرمندان ۲۸ کشور اسلامی در جشنواره بین المللی خلاقیت

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز خرداد امسال با شرکت ۶۰ هنرمند از ۲۸ کشور اسلامی برگزار خواهد شد.

«مهدی محمدزاده» معاون آموزشی، پژوهشی و فن آوری دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری از 23 تا 30 خرداد امسال در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که سومین دوره جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی سال 96 با ارایه مقاله علمی، اجرای زنده صنایع دستی و نمایشگاه صنایع دستی در ۱۰ رشته و با شرکت بیش از ۳۰ کشور اسلامی برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره خرداد امسال با شرکت 60 هنرمند برجسته در رشته های مختلف صنایع دستی از 28 کشور اسلامی برگزار می شود.

محمدزاده حضور هنرمندانی از کشورهای تونس، لیبی، ساحل عاج،تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، تاتارستان، اوکراین، پاکستان، عراق، لبنان، فلسطین، اندونزی، هند و بوسنی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را یادآور شد و افزود: این جشنواره زیر نظر سازمان همکاری اسلامی(OIC) برگزار می شود.

وی ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی همچنین وظیفه انتخاب شهرها به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی را نیز بر عهده دارد و انتخاب تبریز به این عنوان در سال 2018 نتیجه آشنایی این سازمان با توانمندی های تبریز در طول برگزاری دوره های قبلی جشنواره خلاقیت و نوآوری بوده است.

معاون آموزشی، پژوهشی و فن آوری دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: طی تفاهم نامه ای که میان این دانشگاه و سازمان جهانی ارسیکا منعقد شده است، هر دو سال یک بار جشنواره خلاقیت و نوآوری در تبریز برگزار می شود.

کد خبر 791248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha