همایش بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «اصغر عباسقلیزاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به تشریح ویژه برنامه‌های ستاد گرامیداشت سوم خرداد در استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از صدها برنامه از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی برای گرامیداشت این حماسه بزرگ تاریخ معاصر پیش بینی شده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس با حضور مدیران مسئول رسانه ها و کارشناسان این عرصه خبر داد و گفت: این همایش از ساعت ۱۸ در مسجد بلال صداوسیما برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سلسله کارگاه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس به مدت ۱۰ روز در حوزه هنری استان گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه عاشورا و تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه ویژه آزادسازی خرمشهر در مصلای امام خمینی(ره) و نیز برگزاری مراسم اولین سالگرد سرباز شهید حامد محمدی در مسجد امام حسین(ع) لاله از جمله برنامه‌های این روز است.

عباسقلیزاده افزود: برگزاری همایش فاتحان و مدافعان خرمشهر به همراه تجلیل از رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر، برگزاری مراسم شب خاطره، رونمایی از کتاب “سرای انقلاب”، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تهیه و تولید ویژه برنامه رادیو و تلویزیون، دعوت از راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، ارائه خدمات و ویزیت رایگان نیز از جمله برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: برپایی نمایشگاه با موضوع فتح خرمشهر در سطح مراکز فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقه فوتسال با عنوان جام رمضان از دیگر برنامه‌ها به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند احداث فازهای نهایی باغ موزه دفاع مقدس در تبریز گفت: تمام تجهیزات و بستر در موزه فرهنگ شهدا فراهم است و تنها مشکل در محتواسازی است که امیدواریم تا پایان سال این محتوا تامین شده و موزه‌ای در شان شهدا ایجاد کنیم.

عباسقلیزاده با اشاره به این‌که دانشنامه شهدای استان نیز در دست تهیه بوده و در مراحل اولیه قرار دارد، افزود: استان دارای ۱۰ هزار شهید است، اما تاکنون تنها ۲۲۰ کتاب در مورد شهدا چاپ شده که، این میزان اثر مکتوب برای شهر اولین‌ها قابل قبول نیست.

 

گفتنی است، استان آذربایجان شرقی طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۱۰ هزار شهید تقدیم اسلام کرده است.

کد خبر 791489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha