تعیین ضرب الاجل شورای شهر برای خرید اسناد مشروطه

رسولی گفت: ضرب الاجل نهایی برای مذاکره و خرید اسناد مشروطه از مجموعه دار خصوصی از سوی شهرداری صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، در پی انتشار گزارشی با عنوان: «کوتاهی متولیان فرهنگی/اسناد مشروطه گیلان به تبریز واگذار می شود» «رضا رسولی» به خبرنگار شبستان  گفت: عصر امروز(سه‌شنبه، 31 اردیبهشت) جلسه مشترکی با حضور ریاست کمیسیون فرهنگی شورا و مدیرکل سازمان اسناد گیلان برگزار می‌شود و ضرب الاجل نهایی برای مذاکره و خرید اسناد مشروطه از مجموعه‌دار خصوصی از سوی شهرداری صورت می‌گیرد.


نائب رییس شورای شهر رشت همچنین اظهار کرد: بنده یقین دارم اگر این اسناد به تبریز واگذار شود، برای آنکه نقش گیلان را در اعاده مشروطه از حافظه تاریخ پاک کنند، این اسناد یا بایگانی می‌شود و یا آن‌ها را معدوم می‌کنند.


عضو شورا با تایید این نکته که سال گذشته با یک مجموعه دار خصوصی بنام حسن اکبری برای خرید اسناد مشروطه گیلان مذاکره شده است، افزود: شورای شهر در بودجه امسال ردیفی را برای مرمت خانه میرزا خلیل رفیع  و تجهیز موزه مشروطه از محل اعتبارات سازمان عمران و بازآفرینی کددار کرد و جلساتی هم در همین راستا با مدیر سازمان عمران و سازمان اسناد برای خرید و اصالت اسناد برگزار شد.

 

ولی متاسفانه عدم پیگیری شهرداری برای خرید این اسناد، پروسه را به تعویق انداخت و به مجموعه‌دار گفته شد شهرداری توان خرید ندارد.


رسولی همچنین گفت: ضرب الاجلی برای خرید اسناد از سوی شهرداری تعیین شده و شورای شهر اجازه نمی‌دهد اسناد مشروطه گیلان به تبریز واگذار شود.

کد خبر 791566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha