جشن روزه اولی ها در بیرجند برگزار شد

همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، جشن روزه اولی ها ویژه دختران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در مسجد حضرت معصومه سلام الله علیها مهرشهر بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با شام میلاد باسعادت کریم اهل بیت علیهم السلام، جشن «روزه اولی‌ها» با حضور ۵۲ دختر تازه مکلف شده عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بیرجند با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و ... در مسجد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مهرشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در این مراسم با تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام خطاب به دختران روزه‌اولی‌ گفت: از امسال با تمام شدن ۹ سال قمری، به جشن عبودیت و تکلیف رسیده‌اید و خداوند توفیق مناجات و عبادت را به شما هدیه کرده است.

 

وی با بیان اینکه دختران ۶ سال زودتر از پسران توفیق عبودیت الهی را کسب می کنند، افزود: برگزاری جشن عبادت در ۹ سالگی با هدف شکر و سپاسگزاری از خداوند انجام می شود.

 

در ادامه این مراسم، برنامه‌های طنز و شاد با حضور حجت الاسلام «موسوی اول» برگزار شد و دانش‌آموزان به اجرای سرود و دکلمه پرداختند.

 

اهدای هدایای فرهنگی به این دختران تازه مکلف شده، افطاری و بازدید از نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان از دیگر برنامه‌های جشن روز‌ه اولی‌ها در بیرجند بود.

 

در پایان این مراسم، میثاق نامه ای توسط روزه اولی‌های عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بیرجند قرائت شد.

 

در این میثاق نامه آمده است: «مهربانا! در این لحظه باشکوه و به یادماندنی با تو عهد می‌بندم دلی که خانه محبت تو بود، به شیطان نسپارم، زبانی را که در این ایام به ذکر تو مشغول بود، به غیبت و تهمت و دروغ آلوده نکنم. پیمان می‌بندم، با چشمی که به قرآن نگریستم حرام نبینم و با گوشی که ندای تو را شنیده حرام نشنوم؛ دستی را که به درگاه تو بلند شده به سوی حرام دراز نکنم، با پایی که به مسجد آمدم، در پی خلاف و معصیت نروم.

 

با تو عهد می‌بندم که گل وجودم را در گلخانه چادر، این یادگار مادرم زهرا علیهاالسلام حفظ کنم.

 

خداوندا! پیمانم را بپذیر و بر این عهد شاهد باش. خدایا! یاورم باش تا باورم را از دست ندهم، حامیم باش تا اسیر دنیا نشونم، روزی ام کن تا در مسجد، خانه امن تو مسیر بندگی را طی کنم و در مسیر تعالی انقلاب گام بردارم.آمین یا رب العالمین».

کد خبر 791855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha