ارتجاع عرب؛ جرأت جنایت به رژیم صهیونیستی داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه روز قدس روز احیای اسلام و روز حمایت بین‌المللی از فلسطین است، گفت: ارتجاع عرب؛ جرأت جنایت به رژیم صهیونیستی داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت:  حق طلبی و عدالت‌خواهی یکی امام راحل موجب شد آن رهبر فقید به عنوان یک الگو برای رهبران نهضت های آزادیخواه جهان مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: روحیه حق طلبی و حق‌جویی در مخالفت‌ صریح با سیاست های رژیم پهلوی مانند نفوذ رژیم صهیونیستی و کاپیتولاسیون، انقلاب شاه و مردم و بسیاری از موارد دیگر در طول دوران مبارزات امام خمینی مشاهده شده است، امام راحل حق را در حالی فریاد می‌زد که می‌دانست هزینه‌هایی به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که امام خمینی در مقابل متحجران ایستاد و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحت هر شرایطی فریاد زد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از جمله معدود کشورهایی است که در دنیا با اقتدار مواضع خود را بیان کرده و از بیان حقایق ابایی ندارد چراکه دیگر سیره حق‌طلبی امام راحل در سیاست منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تجلی یافته است و تداوم دارد.

آل هاشم انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بعد از رحلت امام خمینی بعنوان رهبر انقلاب اسلامی را یکی از تفضلات الهی دانست و افزود: رهبر انقلاب در عرصه های مختلف با درایت برخورد کرده و برای گذشت از امواج بحران‌ها و خلق فرصت‌ها تلاش فراوانی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  قیام تاریخی ۱۵ خرداد را مفتاح پیروزی ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ دانست و اظهار داشت: و اندیشه براندازی رژیم شاهنشاهی محصول حرکت ۱۵ خرداد امام رحمت‌الله است به طوریکه محوریت یافتن اعتقادات اسلامی در خارج شدن جریان‌های غیر دینی از صحنه است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: شکست برنامه‌های استعمارگرایانه و محوریت یافتن شعار مبارزه همیشگی نهضت با ابر قدرت‌های سلطه طلب جهانی و همچنین آشکار شدن ماهیت فریب‌گرایانه و چهره ضد دینی رژیم شاهنشاهی در سایه حرکت ارزشمند قیام ۱۵ خرداد بوده است.

ارتجاع عربی بر خلاف تفکر اسلامی بوده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه روز قدس روز مقابله مستضعفان در برابر مستکبران است، اظهار داشت: روز قدس روز احیای اسلام و روز حمایت بین‌المللی از فلسطین، روز هشدار به ابر قدرت‌ها و شکل‌گیری خاورمیانه با محوریت قدس شریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: امام خمینی(ره) با ابتکار سیاسی در پیام تاریخی و در سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد و مردم در سطح دنیا بسیج شده و آرمان رهایی فلسطین را به عنوان آرمان همگانی تبدیل کردند؛ چراکه خیانت ارتجاع عرب باعث شده بود تا رژیم‌های ارتجاع بر خلاف افکار و عقاید جهان اسلام در حال عادی‌سازی شود.

وی افزود: معامله قرن به دنبال آن است که دولت فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه شکل گیرد: در این معامله فلسطین جدید حق ایجاد ارتش و حمل سلاح ندارد و تنها می‌تواند پلیس مسلح شود که البته حماس نیز باید تمام سلاح‌های خود را تحویل دهد و این شامل سلاح فردی و شخصی رهبر حماس نیز است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که در طرح جدید آوارگان فلسطین حق بازگشت ندارد، خاطرنشان کرد: اهمیت معامله قرن به حدی است که سید حسن نصرالله اعلام کرده است که  روز قدس امسال به عنوان روز مقابله با طرح معامله قرن است. امید مردم فلسطین، ملت‌های مسلمان و جنبش‌های اعتراضی در سراسر عالم است.

وی با اشاره به این‌که همکاری ارتجاع عرب؛ جرأت جنایت به رژیم صهیونیستی داده است، گفت: امروز تمام کشورهای اسلامی و مردم ایران نشان داده و اتمام حجت کردند که اجرای هر گونه طرح خائنانه علیه مردم فلسطین با جواب سنگین روبرو خواهد بود.

آل هاشم با بیان این‌که قدرت موشکی و نظامی مقاومت فلسطین می‌تواند عامل عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی شود، افزود: اکنون فلسطین در شرایطی است که حتی صهیونیست توان ندارند تا با بخشی از فلسطین به نام غزه هم حریف شوند؛ در حال حاضر روز قدس به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت مقابله با توطئه جدید عربی صهیونیستی در منطقه خاطرنشان کرد: مخالفت قاطع با معامله قرن یک نوع حمایت از فلسطین و تأمین امنیت کشورهای اسلامی است و امروز ایران اسلامی یکصدا حمایت از مردم مظلوم فلسطین را فریاد زد و مقابله با طرح جدید صهیونیستی را خواستار شد.

جوانان عامل تحول و حرکت در کشور هستند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلایم در جمع دانشجویان و دانشگاهیان اظهار داشت: اهمیت جوان گرایی در عرصه مدیریت کشور برای همگان روشن است، قطعاً اگر جوانان حزب‌الهی به عرصه تولید و مدیریت کشور وارد شوند، می‌توانند نوید بخش برای تحول بزرگ در عرصه اداره کشور شوند. 

وی ادامه داد: جوان حرف نو می‌زند و ایده‌های جدیدی داشته و تصمیمات جسورانه دارد و باعث تحول در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود؛ در حقیقت جوان مهم‌ترین عنصر پیشران کشور است، قطعاً اهداف تعیین شده و افق ۵۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری جوانان تحقق پیدا می‌کند و این انرژی و اثبات استعدادهای نهفته جوامع بوده که به عنوان عنصر همیشه ایستاده در برابر دشمنان و مشکلات شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به مدیران استان تأکید کرد: به جوانان حزب الهی و انقلابی میدان دهید تا در سطح ادارات و نهادها بتوانند با ابتکارات و نوآوری و روحیه جسارت به کشور کنند و این بدان معنا نیست که از افراد باتجربه استفاده نکید؛ بلکه صف را به جوانان تحویل دهید.

کد خبر 796208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha