بازدید امام جمعه تبریز از کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با حضوردر مسجد تاریخی "استاد و شاگرد" تبریز از نزدیک با فعالیت های کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا این شهر آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم»، در محفل انس با قرآن مسجد استاد و شاگرد تبریز که با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا(ره) همراه بود، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم صادر شده است، اظهار داشت: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مهمترین سرمایه کشور ظرفیت نیروی انسانی است، ابراز کرد: نگاه به آینده از دیگر ویژگی های این بیانیه است چشم اندازی که رسیدن به مسیر قله ها را در این بیانیه یادآوری می کند تا امیدزدایی رسانه های غربی کرده و کنشگران سیاسی معاند را خنثی کند.

امام جمعه تبریز، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه قله و مقصد مردم ما را ترسیم کرده و امید می دهد که مسیر طی نشده را باید طی کرد تا به قله رسید. مخاطب قرار دادن جوانان در این بیانیه بسبار مهم است؛ از ای رو مسؤولان باید به جوانان اهمیت دهند.

وی، با اشاره به اینکه مخاطب این بیانیه تمامی مردم ایران و جهان است، افزود: حتی دشمنان ما هم مخاطب این بیانیه هستند؛ چرا که به آنان هشدار می دهد که با چه ملتی طرف هستید؛ اما مخاطب اصلی جوانان و آینده سازان انقلاب است، جوانان می توانند موتور محرکه انقلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، تصریح کرد: تاکید بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی های بیانیه بوده و ویژگی پایانی بیانیه توجه به دفاع مقتدرانه است، ما شروع کننده جنگ نبودیم اما اگر شروع بشود دفاع مقتدرانه خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به واجبات و ترک محرمات و همچنین نگاه توام به اخلاق و معنویت در سبک زندگی اظهار داشت: ارتقا و پیشرفت تحصیلی جوانان به همراه ورزش و تهذیب مهم‌ترین توصیه رهبر انقلاب به جوانان کشور است.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور در مسجد تاریخی "استاد و شاگرد" تبریز از نزدیک با فعالیت های کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا این شهر آشنا شد و دیدار صمیمی با جوانان مسجدی و عضو کانون داشت.

گفتنی است، این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی قاری برجسته و نمونه کشوری؛ محمدجواد بهی همراه بود، با برپایی سفره احسان افطاری ساده و اقامه نماز مغرب و عشاء پایان یافت.

کد خبر 796544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha