هدفمندی یارانه ها سبب کاهش اسراف در مصرف نان شده است

رییس سازمان غله آذربایجان شرقی، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را موجب کاهش اسراف در مصرف نان در این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، علی شامی نژاد شب گذشته (6 دی) در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار آرد و نان در آذربایجان شرقی پرداخت.


رییس سازمان غله آذربایجان شرقی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، خود مدیریت مصرف را در بازار شاهد بودیم و در زمان کاری نانوایی مردم نان را به قدر مصرف خرید می کنند.


وی افزود: با توجه به اینکه برخی از مردم از دو روز قبل از اجرای طرح نان را ذخیره کرده بودند، در دو روز اول شاهد افت خرید نان در تبریز بودیم.


رییس سازمان غله آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان شرقی از افزایش قیمت نان و شرایط پخت رضایتمندی بالایی دارند و از روز شنبه روال عادی در پخت و فروش نان وجود دارد.
 

وی با اشاره به شرایط عرضه آرد در تبریز و آذربایجان شرقی گفت: آزاد پزها در جهت تامین نقدینگی آرد مشکلی ندارند و در حال حاضر نیز تمهیدات لازم برای تامین نقدینگی سایر نانوایان اندیشیده شده است.


شامی نژاد گفت: در حال حاضر دو واحد سیار پخش آرد در تبریز فعال هستند که این امر برای اولین بار در کشور رخ داده است.


وی تصریح کرد: برای واحدهای آرد سازی جلسات ارتقای کیفیت آرد برگزار شده است و آموزش برای کارگران نانوایی در جهت افزایش کیفیت نان مورد توجه است.


شامی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر نیز 700 نفر از کارگران نانوایی در حال آموزش در مرکز فنی و حرفه ای هستند و تلاش داریم تا هر واحد نانوایی گواهی آموزش و فنی حرفه ای داشته باشد.


رییس سازمان غله استان تاکید کرد: نانواها در جهت کیفی بخشی نان تلاش دارند، چرا که عرضه نان بدون کیفیت موجب خواهد شد تا نتوانند به کار ادامه دهند و مشتری جلب کنند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر 15 هزار تن آرد از استان گلستان وارد شده تا با آرد داخل استان مخلوط شود و کیفیت آرد تولیدی استان افزایش یابد.



پایان پیام/

کد خبر 7978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha