سعادت در گرو تحقق جامعه قرآنی است

آل هاشم گفت: باید همگان تلاش کنند تا فضای جامعه قرآنی باشد و مهم‌تر از آن باید تلاوت قرآن، مقدمه‌ای بر عمل به کلام وحی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در افتتاحیه سومین روز مسابقات قرآنی کمیته امداد استان اظهار داشت: امروز جوانان و نوجوانان ایرانی با فعالیت‌های قرآنی خود امید در جامعه ایجاد کرده اند و انسان با دیدن حافظان و قاریان خردسال احساس شعف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ارزشمند بودن فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد، یادآوری کرد: جوانان ما در قامت رزمندگان مدافع حرم و یا نخبگان علمی در حقیقت عاملان به قرآن هستند که پا در این مسیر گذاشته اند.

وی ادامه داد: باید همگان تلاش کنند تا فضای جامعه قرآنی باشد و مهم‌تر از آن باید تلاوت قرآن، مقدمه‌ای بر عمل به کلام وحی باشد.

همچنین «محمد کلامی»‌ مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه فقر بیش از عوامل اقتصادی متأثر از عوامل فرهنگی است، گفت: قرآن مسیر مبارزه با فقر را به ما نشان داده است.

وی افزود: امروز معضلاتی چون طلاق، بزهکاری و اعتیاد تولید فقر می‌کنند که منشأ اصلی آنها فرهنگی است، بنابراین برای مقابله با فقر باید شاخص‌های فرهنگی ارتقا یابد و اصلی ترین منبع برای آن مفاهیم قرآن است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد فرهنگی است و رویکرد اصلی برنامه‌های این نهاد فعالیت‌های فرهنگی بوده است، محوری ترین این فعالیت‌ها را مسابقات قرآن برشمرد.

کلامی اضافه کرد: تعداد ۱۱۵ مددجو و پرسنل امداد استان در این مسابقات و در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و اذان شرکت کرده اند که از بین آنها ۱۵ نفر حافظ قرآن هستند.

سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان و پرسنل کمیته امداد آذربایجان شرقی در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل امروز آغاز شد و برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

کد خبر 801385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha