۹۰ درصد موقوفات شهرستان بستان‌آباد دارای سند هستند

حجت الاسلام عمادی گفت: با روندی که در پیش گرفته شده است، تا پایان سال تمامی موقوفات شهرستان بستان آباد سند دار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدعلی عمادی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و ما بنا داریم برای دوری جوانان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی با برگزاری برنامه های قرآنی آنان را با قرآن انس دهیم تا قرآن مسیری روشن در زندگی آنها باز کند.

رییس اوقاف شهرستان بستان آباد افزود: برای دستیابی به این امر با توجه به اینکه اوقاف شهرستان بستان آباد فاقد محلی مناسب برای فعالیتهای قرآنی بود، لذا با رایزنی های به عمل آمده با اجاره موقوفه المهدی با مساحت۱۲۰ متر مربع مساحت در روبروی اوقاف شهرستان مرکز فرهنگی و قرآنی اوقاف برای اولین بار به طور متمرکز در این محل به زودی مستقر خواهد شد.

وی گفت: با ایجاد این مرکز فعالیت‌های قرآنی، اوقاف شهرستان با قوت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد و تلاش خواهیم کرد به رسالت خود در ترویج فرهنگ قرآنی به بهترین شکل عمل کنیم.

عمادی در ادامه به اهمیت سند دار کردن موقوفات و مشخص کردن تکلیف سند مالکیت موقوفات برای جلوگیری از بحث تصرف اشاره کرد و افزود: با تلاش همکاران تا امروز ۹۰ درصد از موقوفاتمان را سند دار کرده ایم و از آغاز سال سالجاری هم ۶مورد از موقوفاتمان سند دار شده و برای ۱۵ مورد دیگر هم اقدام شده است که امیدواریم با روندی که در پیش گرفته شده تا پایان سال ۱۰۰ درصد از موقوفاتمان سند دار شود.

وی فعالیت‌های فرهنگی را از دیگر وظایف اوقاف دانست و گفت: مهمترین برنامه فرهنگی که داشتیم برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم بود که با شرکت ۷۰ نفر قبل از ماه مبارک رمضان برگزار و ۲۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی واگذاری موقوفات را به سرمایه گذاران برای بهره برداری و درآمد زایی از موقوفات را امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: درآمدزایی موقوفات برای اجرای نیت واقفان مهمترین رویکرد ما است چنانکه اکنون سه مورد از موقوفات بستان آباد موقوفه نیرومند در ۸ هکتار موقوفه فذقانه با ۲۱۰۰مترمربع و موقوفه کاروانسرای الخلج با ۲۵۰۰متر مربع آماده واگذاری برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و کارخانه جات است.

کد خبر 802120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha