بازگشت ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب طرح های اشتغال به روستاهای استان

دهقانی زاده با اشاره به طرح های اشتغال در استان گفت: تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب طرح های اشتغال به روستاهای استان بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید دهقانی زاده» در نشست خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: ما در استان بحث اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی را به عنوان مهمترین بحث داشتیم که در استان ما نیز به خوبی پیگیری شد و حدود 2 درصد از اعتبارات سهم یزد بود که در مجموع حدود 250 میلیارد تومان سهم استان شد.

سرپرست توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: تاکنون یک هزار و 165 طرح در نقاط روستایی پرداخت صورت گرفته که بالغ بر 150 میلیارد تومان تخصیص داده شده است و مابقی نیز در حال پرداخت است.

وی افزود: ما انتظار توسعه اقتصادی مناسب است تا بازگشت مناسب جمعیت به صورت معکوس  داشته باشیم و امیدواریم این اشتغال تعهد شده در طرح ها حدود 2 هزار و 300 نفر بازگشت به روستاها را داشته باشیم.

دهقانی زاده تصریح کرد: این اعتبارات صرفا در دستگاه ها و بخش های خاصی است که گلخانه و بوم گردی و دام از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: ما باید سالی 45 روستا را مورد بررسی قرار دهیم و برنامه منسجمی در رابطه با توسعه پایدار انها داشته باشیم که خوشبختانه در سال 96 انجام شد و در سال 97 نیز در دست اقدام است.

سرپرست توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: بالغ بر 980 هزار نفر شغل در کشور ایجاد شود که 26 هزار و 310 نفر آن مرتبط با استان یزد است که قرار است 45 میلیارد تسهیلات بانکی بالغ بر یک هزار و 890 میلیارد در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی در نظر گرفته شده است.

دهقانی زاده ادامه داد: حدود 6 هزار و 800 میلیارد تومان در زمینه حمایت های دولتی است که بالغ بر 240 میلیارد تومان سهم استان یزد است که تاکنون 25 درصد سهم دولتی محقق شده است.

 

کد خبر 802900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha