حضور خادمان آستان امام رضا(ع) در مراکز آموزشی/اعزام دانش‌آموزان به مشهد در دهه کرامت

مسیب‌زاده با اعلام ویژه‌برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای دهه کرامت، گفت: دعوت از خادمان بارگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برای حضور در مراکز آموزشی، توزیع بسته‌های تبرکی و برگزاری اردوهای زیارتی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

«محمدرضا مسیب زاده» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه (اساس کار وجود مقدس علی بن موسی الرضا(ع) کار فرهنگی و تبلیغی بوده است)، اظهار کرد: لذا در ایام دهه کرامت، وزارت آموزش و پرورش فعالیت های متعددی را ذیل برنامه زیر نظام سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در نظر گرفته است که از جمله آنها می توان بازطراحی و اجرای فعالیت های تربیتی و دوره های آموزشی پیرامون موضوعات امام شناسی، امر به معروف و نهی از منکر، انتظار و مهدویت بر اساس برنامه درسی حوزه های تربیت و یادگیری قرآن و معارف اسلامی و علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، اشاره کرد.

 

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بزرگداشت مناسبت های ولايی در 95 درصد مدارس سراسر كشور شامل ولادات و شهادات ائمه معصوم(ع) از جمله فعالیت هایی است که ذیل این سند تعریف شده و در این راستا در ایام دهه کرامت، واحدهای آموزشی در راستای تکریم شعائر الهی برنامه های ویژه ای را با رویکرد ترویج و روحیه نشاط و شادابی دینی در میان دانش آموزان اجرا می کنند.

 

وی معرفی همه جانبه شخصیت و سیره امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(ع) در مدارس را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش ویژه دهه کرامت دانست و افزود: در این راستا فعالیت های امام شناسی در موضوعاتی نظیر زندگی نامه، کرامات آن حضرات(ع)، احادیث و روایات، داستان های کاربردی متمرکز و در قالب هایی نظیر تحقیق و پژوهش، مسابقه، نقاشی، دلنوشته، جلسات پرسش و پاسخ احاديث و روايات و سبک زندگی)سیره عملی و اخلاقی به دانش آموزان ارایه می شود.

 

مسیب زاده در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تلاش می کند تا گفتمان دینی را  در ایام دهه کرامت در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با معارف و سیره اهل بیت(ع) در قالب مختلفی ارایه کند، گفت: برگزاری نشست های علمی تخصصی با حضور مبلغان دینی در برخی مدارس در این راستا است تا دانش آموزان بتوانند ارتباط و گفت وگوی چهره به چهره داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به آنکه دهه کرامت با فراغت تابستان همزمان شده است، وزارتخانه، ادارات آمورش و پرورش و مراکز آموزشی و پرورشی فعال در دارالقرآن ها، کانون ها و اردوگاه ها برنامه هایی را در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ برگزار می کنند، ضمن اینکه در ایام ولادت امام رضا(ع) نیز سر در ورودی ساختمان های ادارات وزارت آموزش و پرورش، دارالقرآن ها و کانون ها، اردوگاه ها را آذین بندی و چراغانی کرده و فضاسازی محیطی انجام می دهیم.

 

مسیب زاده در ادامه بیان کرد: تمهید مقدمات حضور خادمان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) در ادارات و مدارس فعال سراسر کشور و توزيع بسته هاي تبرکی در کنار برگزاری اردوهای زيارتی يک روزه و چند روزه با مشارکت خیران و حرم مطهر امام رضا(ع) نیز برای ایام دهه کرامت پیش بینی شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان مقاله پیرامون زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س) سلام الله علیها و  حضرت احمدبن موسی (شاهچراغ(ع))، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی شامل کتاب، لوح فشرده، نرم افزار و فیلم و ... از دیگر فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در ایام دهه کرامت است.

 

کد خبر 805384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha