ضعف در معرفی الگوهای مناسب مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ضعف در معرفی الگوهای مناسب و جنگ نرم گسترده دشمن را از حمله عوامل وضعیت کنونی حجاب و عفاف در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز(۲۰ تیر) در تجمع مدافعان حریم خانواده در تبریز که در محوطه سنگفرش ارک علیشاه برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از ابعاد مختلف مورد بررسی و تقدیم دولت و مجلس شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که عفاف تنها مختص بانوان نیست، خاطرنشان کرد: مسأله عفت از یددگاه آموزه های دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است و لازمه قوام جامعه شناخته می شود.

وی در تشریح عوامل کم توجهی به حجاب در جامعه گفت: ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام، نبود برنامه ریزی جامع و هماهنگ، ترویج فرهنگ تساهل و تسامح، ضعف در معرفی الگوهای مناسب در زمینه حجاب و جنگ نرم گسترده دشمن از مهمترین این عوامل است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حرمت زن و حجاب حق الله است، تاکید کرد: حجاب امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: این واجب الهی حقی است که بر بندگان نهاده شده و حکمت حجاب سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان خداست. بانوان با حفظ حجاب می توانند اطاعت از پروردگار را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند.

آل هاشم با اشاره به ارزش والای حجاب و عفاف در جوامع اسلامی گفت: عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می دارد، در حقیقت حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه در حجاب دارد.

وی با بیان این‌که حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای دینی افراد و عفاف برخاسته از حالات درونی است، افزود: بعد از انقلاب به موضوع حجاب توجه زیادی شده اما در سال‌های اخیر گاه بی توجهی هایی شده که باید جبران شود.
 

کد خبر 808373

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha