هزینه در حوزه فرهنگ عین سرمایه‌گذاری است

مبصر در مراسم افتتاح بخشی از کتابخانه شهید باکری سردرود گفت: سرمایه گذاری در امورات فرهنگی بخصوص کتاب و کتاب خوانی باعث می شود درآینده حاصل آن را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «آرزو مبصر» امروز(۲۴ تیر) در مراسم افتتاح طبقه اول کتابخانه شهید باکری سردرود اظهار داشت: زمین کتابخانه فعلی در سالیان گذشته از سوی خیرین شهر اهدا و مراحل احداث به همت خیرین و نهاد کتابخانه های عمومی استان آغاز شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر سرردرود ادامه داد: فاز اول این پروژه به مرحله اجرا در آمده که با گذشت زمان و با توجه به استقبال جوانان فرهیخته این شهر فاز دوم کتابخانه در سال 95 با پیگیری های هیئت امنا و مسئول کتابخانه، شورای اسلامی شهر در ادوار گذشته و همچنین مدیرکل کتابخانه های استان آغاز شد، که در این راستا همچنان خیرین شهر سردرود به یاری این پروژه بزرگ فرهنگی آمدند که اکنون با حمایت های خیرین، اداره کل کتابخانه های استان و همچنین شورای اسلامی شهرداری سردرود توانستیم این پروژه را به مرحله ی اجرا در آوریم.

وی افزود: با توجه به اینکه خیرین فرهنگ دوست شهر سردرود برای فاز دوم کتابخانه نزدیک سه میلیارد ریال کمک مالی کردند؛ سه میلیارد ریال دیگر نیز توسط اداره کل کتابخانه های استان در جهت تکمیل و تجهیز امکانات این طبقه هزینه و سه میلیارد ریال نیز توسط شهرداری سردرود از محل نیم درصد سهم کتابخانه ها به این پروژه تزریق شد تا امروز بتوانیم با افتخار این پروژه ی بزرگ فرهنیگ را در شهر سردرود افتتاح کنیم.

مبصر یادآور شد: سردرود علیرغم فعالیت های مهم فرهنگی و هنری همچون برگزاری جشنواره های بزرگ استانی و کشوری و وجود پتانسیل های بزرگ در امر هنر و فرهنگ متاسفانه  دارای تنها یک سالن آمفی تئاتر است؛ که به هیچ وجه زیبنده و شایسته اهالی فرهنگ دوست شهر سردرود نیست، از مسؤولان درخواست تجهیز و بازسازی تنها سالن آمفی تئاتر این شهر را در سال جاری داریم.

وی همچنین با اشاره به جلسات اخیر شورای اداری شهرستان گفت: طبق اعلام مسؤولان و مدیرکل کتابخانه های استان؛ شهر سردرود از جمله معدود شهرهای استان است که بصورت کامل و مرتب، سهم نیم درصد کتابخانه های خود را پرداخت کرده و بدین معنی می باشد که این شهر اهمیت زیادی در جهت اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی قائل است.

کد خبر 809689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha