حمل ۱۰ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است

خضرلو گفت: زائران حج از به همراه داشتن آمپول پتیدین و مرفین، قرص متادون، شربت متادون، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فینرات هیدروکلراید، قرص ترامادول، آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدیین و قرص استامینوفن کدیین خودداری کنند.

سرهنگ «الهوردی خضرلو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به آغاز اعزام زائران حج از فرودگاه های مختلف کشور اظهار داشت: کشور عربستان قوانین بسیار سخت و مجازات‌های سنگینی را برای کسانی که حتی داروهای پزشکی حاوی کدیین به همراه دارند، در نظر می‌گیرد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: زائرانی که نیاز به استفاده از دارو دارند ضروری است با پزشک کاروان خود هماهنگ کنند و به صورت خودسرانه اقدام به حمل داروهای پزشکی نکنند، زیرا این کار عواقب سنگینی برای آنان به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که حمل ۱۰ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است، گفت: زائران از به همراه داشتن آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص متادون، شربت متادون، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فینرات هیدروکلراید، قرص ترامادول، آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدیین و قرص استامینوفن کدیین خودداری کنند.

خضرلو از زائران حج خواست؛ به هیچ عنوان شیرین بیان به همراه نداشته باشند؛ زیرا پلیس عربستان آن را به مواد مخدر تشبیه می‌کند و افزود: طبق قانون به همراه داشتن مواد مخدر حتی به میزان کم جرم بوده و در صورت مشاهده گذرنامه فرد توقیف و از یک تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج می شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی  افزود: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، زائرانی که برای اولین بار مرتکب این جرم شوند گذرنامه آنان ابطال و به مدت یک تا ۵ سال و در صورت تکرار پنج تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج می‌شوند.

وی با بیان این‌که سال جاری ۴ هزار و ۷۰۳ نفر از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به سفر حج اعزام می‌شوند که از این تعداد ۷۰۵ نفر از استان اردبیل هستند، گفت: نخستین کاروان زائران حج تمتع ۳ مرداد ماه سالجاری از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

کد خبر 811286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha