ظرفیت موقوفات در کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل توجه است

حجت الاسلام والمسلمین «پورمحمدی از واقفان خواست با توجه به شرایط موجود؛ نیات خود را با نیازهای روز جامعه تعیین کنند.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی پورمحمدی» امروز(۵ مرداد) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر احیای موقوفات آذربایجان اظهار داشت: احیای موقوفات یه وظیفه شرعی و نتیجه آن منجر به حل مشکلات جامعه خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موضوع وقف از صدر اسلام مورد توجه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده که از همان زمان در رفع مشکلات جامعه و مردم بسیار کارساز بوده است.

وی افزود: لازم است برخی موقوفات استان احیا و بازسازی و یا تغییر کاربری داده شوند تا به درآمدزایی برسند، البته رسالت خطیر اوقاف استان در عمل به نیات واقفان امری لازم و ضروری است.

امام جمعه مراغه گفت: این موضوع در شرایط اقتصادی کنونی باعث خواهد شد تا بسیاری از مشکلات مردم که ناشی از فقر و نیاز است؛ برطرف شود.

وی از واقفان خواست با توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه؛ نیات خود را با نیازهای روز جامعه تعیین کنند تا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مردم گامی مؤثر بر دارند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از وضعیت موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه استان پرداخت.

کد خبر 814725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha