۵ هزار و ۸۰۰ هیات حسینی در آذربایجان شرقی وجود دارد

حجت الاسلام حسینی گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ هیات حسینی در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۳ هزار مورد آن در تبریز فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی» امروز(ششم مرداد) در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی اظهار داشت: اربعین و زیارت مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) آرزوی تمام دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که تسهیل سفر مردم برای این رویداد عظیم از وظایف نهادهای مربوطه است، افزود: تنها با اتکا به ظرفیت ستاد بازسازی عتبات عالیات نمیتوان رویدادی به این عظمت و مهمی را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شهرت تبریز و آذربایجان شرقی با عنوان «شهر ام الهیأت» گفت: در آذربایجان شرقی ۵ هزار و ۸۰۰ هیات حسینی وجود دارد که ۳ هزار مورد آن در تبریز است.

وی افزود: این ظرفیت عظیم مردمی را نباید نادیده گرفت، می توان با بسیج هیأت های حسینی از این توان بالقوه مردمی برای افزایش زائر و تسهیل در امور زائران بهره برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی با اشاره به ایجاد نانوایی به همت موکب آذربایجان در پیاده روی اربعین گفت: اوقاف با توجه به نیات موقوفه ها در زمینه هزینهکرد برای سیدالشهدا(ع) آمادگی دارد تا در این حرکت عظیم مردم و متولیان را همراهی کند.

همچنین «حق بیگی» رییس ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی در این دیدار خواستار استفاده از ظرفیت اوقاف و امور خیریه استان در تسهیل سفر اربعین شد و گفت: سال گذشته از آذربایجان شرقی ۶۷ هزار نفر عازم این پیاده روی شده بودند که پیش بینی می‌شود امسال با حذف ویزای سفر اردبعین، این تعداد به ۱۰۰ هزار زائر از استان برسد.

وی افزود: برای خدمت رسانی به زائران که رویدادی عظیم را در حمایت از شیعه رقم می‌زنند؛ لازم است تمامی نهادها و ارگان‌ها با تمام توان وارد شوند تا نام و هدف امام حسین(ع) به نیکی به گوش جهانیان برسد. 

کد خبر 815150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha