احیای ۱۱ کارخانه تعطیلی شده در آذربایجان شرقی

خلیل‌الهی با بیان این‌که طی سه سال اخیر ۱۱ کارخانه که با تعطیلی ۱۰۰ درصد روبه رو شده بود را احیا و راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر همه آنها در خط تولید هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل‌الهی» امروز(۷ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۱ درصد از حجم پرونده های دادگستری استان مختص به توهین، ۱۰ درصد ضرب و جرح و ۶ درصد مربوط به تهدید است که در کل ۲۸ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود. 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم ارتقای آستانه تحمل مردم، خاطرنشان کرد: مبارزه با رانت‌خواری، ویژه‌خواری از اولویت‌های دادگستری استان است که جزو تاکیدات رهبر انقلاب و ریاست قوه قضائیه نیز می‌باشد. 

وی با اشاره به رسیدگی و حصول نتیجه در پرونده شورای شهر تبریز در دوره چهارم، پرونده مرتبط با بنیاد مسکن و پرونده اختلاس بزرگ در استان، گفت: اگر بخواهیم در کشور رفاه نسبی حاصل شود و جوانان با مشکل بیکاری روبه رو نشوند باید جرائم را کاهش دهیم.

خلیل‌الهی با بیان اینکه طی سه سال اخیر ۱۱ کارخانه که با تعطیلی ۱۰۰ درصد روبه رو شده بود را احیا و راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر همه آنها در خط تولید هستند که از آنها می‌توان به ماشین‌آلات صنعتی با ۴۰۰ کارگر را اشاره کرد. 

وی ادامه داد: کارخانه تبریز کف برای تولید سرامیک از جمله کارخانه‌های همیشه تعطیل بود و کارگران از مرند برای اعتراض به تبریز می‌آمدند ولی این کارخانه در حال حاضر صادرات نیز می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این‌که سه کارخانه دیگر نیز در دست احیا قرار دارد، گفت: دادگستری استان دو هدف ایجاد اشتغال برای جوانان و پیشگیری از وقوع جرم را پیگیری می کند.

وی مبارزه با مفاسد اقتصادی را دیگر اولویت دستگاه قضایی استان دانست و افزود: یک پرونده ارز به ارزش ۵۰ میلیون دلار وجود دارد که در این پرونده برخی‌ اقدام به تهیه کارت بازرگانی به نام اشخاص کرده و سپس ارز دولتی وارد کرده بودند که الان کیفر خواست این پرونده صادر شده و در حال رسیدگی می‌باشد. 

خلیل‌الهی پرونده دیگر را مربوط به یک شرکت بازرگانی پتروشیمی برشمرد و گفت: آنها ارز گرفته شده را در بازار آزاد و ایجاد بازار ثانویه فروخته بودند و در حال حاضر شعب مبارزه با مفساد اقتصادی در حال رسیدگی است که ارزش ریالی آن ۱۲۰ میلیارد تومان بود.  

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌ای دیگری مربوط به واردات کاغذ است؛ به طوری که فردی ۴۰ میلیون دلار ارز برای واردات کاغذ گرفته بود و یک واردات بسیار کم داشت که البته ۲۵ میلیون دلار از آن به نظام بانکی برگشت. 

رئیس کل دادگستری استان افزود: برنامه دیگر دادگستری استان راه‌اندازی واحدی جهت نقد آرای دادگستری است به طوریکه در این واحد،  آرای صادر شده دادگستری توسط اشخاص متفاوت اعم از قضات، اساتید و غیره مورد نقد قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم فساد زدایی در داخل و خارج قوه قضائیه بدون ایجاد تنش و حاشیه اظهار داشت: همه توان خود را خواهیم گذاشت که اگر فسادی باشد جلوی آن را بگیریم. 

خلیلی اللهی تصریح کرد: اگر رانت و مشکلی در اداره‌ ها باشد من قول می‌دهم با کمک و همکاری ضابطین یک فضای آرام را ایجاد خواهیم کرد. اگر تخلفی است برای من فرقی نمی‌کند که آن فرد کیست و به کجا وصل است.

کد خبر 815668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha