شرکت بیش از ۱۳ هزار ایلامی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی/ ۴۴ باب کتابخانه عمومی در استان ایلام فعال است

مراد جلیلیان، گفت: ۱۳ هزار و ۶۲۵ نفر درمجموع در نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شامل ۷ هزار و ۳۴۸ نفر در بخش آنلاین و ۶ هزار و ۲۷۷ نفر در بخش مکتوب در این استان شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، صبح امروز (20 مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این استان به‌صورت شهرستانی در شهرستان‌های ده‌گانه استان در حال برگزار است، اظهار کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان شهرستان‌های دره شهر و ایلام انجام‌شده است.

 

وی تصریح کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در کل شهرستان‌های استان بر اساس جدول زمان‌بندی برگزار می‌شود، یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره در 4 شهرستان به‌صورت متمرکز و در 6 شهرستان دیگر نیز در محل برگزاری نمازهای جمعه با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام بابیان اینکه مراسم تجلیل از برگزیدگان تا پایان مردادماه سال جاری در کل شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: در این مراسمات ضمن تقدیر از برگزیدگان، هدایای نفیسی به افراد برتر مرحله شهرستانی اهدا می‌شود.

 

جلیلیان با اشاره به اینکه 13 هزار و 625 نفر درمجموع در نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان شرکت کرده‌اند، افزود: 7 هزار و 348 نفر در بخش آنلاین و 6 هزار و 277 نفر در بخش مکتوب در این دوره از جشنواره در استان ایلام شرکت کرده‌اند که این میزان شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

 

وی، بابیان اینکه درمجموع 119 نفر در این استان در شهرستان‌های مختلف به‌عنوان برگزیده مورد تجلیل خواهند قرار گرفت، ابراز کرد: همچنین 2 برگزیده از شهرستان ملکشاهی و بخش سیل‌زده ماژین دره شهر به‌عنوان نفرات برتر به مراسم اختتامیه کشوری این جشنواره راه پیداکرده است.

 

جلیلیان، تصریح کرد: نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باهمت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) برگزارشده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام بابیان اینکه وجود ۴۴ باب کتابخانه عمومی در استان ایلام، ظرفیت مطلوبی برای توسعه فرهنگی در اختیار ما قرار داده است، خاطرنشان کرد: تلاش شده که توزیع کتابخانه‌ها در سطح استان بر اساس نیازهای مطالعاتی هر منطقه انجام شود تا مردم به‌راحتی به این مراکز دسترسی داشته و از خدمات متنوع آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه مرحله کشوری 24 مردادماه سال جاری در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

کد خبر 819889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha