مردی که شکرگزاری اش لرزه بر اندام انسان می انداخت

مهدی شادمانی روزنامه نگار باسابقه ورزشی بامداد امروز در اوج رفت تا داستانش برای همیشه ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «مهدی شادمانی» را بسیاری پیش از بیماری اش نمی شناختند. خبرنگار و روزنامه نویس باسابقه ورزشی که با آن متن های پرآب و تابش شناخته می شد، حدود سه سال پیش به بیماری سرطان مبتلا شد. آن هم «سارکوم»؛ گونه نادر و ناشناخته از این غول هفت سر.

 

اما بر خلاف انتظار، شادمانی نه تنها در اثر ابتلا به این بیماری پژمرده و نالان نشد، که شکفت. هنوز طنین صدا و نوشتارش که خدا را به خاطر نعمت سرطان شکر می کرد، لرزه بر اندام انسان می اندازد. می گفت در اثر این تجربه دیدگانش به حقیقتی بالاتر گشوده شده است.

 

او بامداد امروز درگذشت، در حالی که مرگ برایش غریب نبود.  حدود پانزده روز پیش آخرین توئیتش را منتشر کردو مثل همیشه همه را با دعوت به «خندیدن و خنداندن» شگفت زده کرد. شادمانی نوشت: «‏اینجا بال D بیمارستان بقیه‌اللهه. روزی حدودا شیش بار کد ۹۹ اعلام می‌شه ینی شیش نفر تا مرگ می‌رن و برمی‌گردن یا نمی‌تونن برگردن. پسر ۳۴ ساله از جلوت رد می‌شه ۵ دقیقه بعد کد می‌خوره و ... . تازه این فقط یک از ۴ بال یه بیمارستان تو تهرانه. ‏تا روزی۳ بار نشنوی کد ۹۹ هشت‌دال متوجه نمی‌شی مرگ چقدر نزدیکه. ینی فکرشو بکن تو اتاق کناری یا روبه‌رویی، یه نفر جون می‌ده و یکی دیگه نجات پیدا می‌کنه. ‏آقا به پیر به پیغمبر زندگی جز به خنده و خوشی‌اش ارزش نداره. بخندی و بخندونی. مرگو که دیدی اون موقع می‌فهمی و دیره. بیشتر بخندون، بیشتر بخند، خوش باش و سعی کن تو خوشی بقیه سهیم شی. بهترین حس و داشته آدم همینه. نصیحت نمی‌کنم، تجربه‌ام رو می‌گم. #خدایاشکرت».

 

البته درگذشت شادمانی، تنها خبر بد این روزها برای اهالی ورزش نبود. «لوئیز انریکه» مربی سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا هم روز گذشته دختر نه ساله اش را در اثر ابتلا به سرطان از دست داد. 

کد خبر 827216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha