۵۰ روحانی به مساجد آستارا اعزام شدند

حجت الاسلام حاتمی از اعزام ۵۰ روحانی به مساجد شهری و روستای شهرستان آستارا خبر داد.

حجت الاسلام«ابراهیم حاتمی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: فداکاری در راه اعتلای دین از اهداف قیام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا، مهم‌ترین درس قیام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای اصلاح جامعه از فساد دانست و خاطرنشان کرد: پیام‌های قیام عاشورا باید توسط روحانیون به نوجوانان و جوانان امروزی تبیین شود چراکه پیام‌های ارزشمند آن ضامن بقای انقلاب اسلامی و تیری بر توطئه‌های دشمنان است.

 

 وی با اشاره به اعزام ۵۰ روحانی به ۸۰ مسجد شهری و روستایی بندر آستارا، تصریح کرد: ۴۶ مبلغ بومی و چهار مبلغ اعزامی از قم با هدف بیان ابعاد واقعه عاشورا، بیان احکام شرعی، تبلیغات دینی و نشر معارف اسلامی به مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایای بندر آستارا اعزام شده‌اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از اعزام ۸۰ مداح اهل بیت(ع) به مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تکایا این شهرستان خبر داد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی امسال جمعه(۱۵ شهریور) مصادف با ۶ محرم در چهار مسجد شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری تعزیه روز عاشورا در مساجد امام سجاد(ع)، امام جعفرصادق(ع)، صاحب الزمان(عج) و خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع)، اظهارکرد: مراسم صبح عاشورا نیز امسال در مسجد امام سجاد(ع) برگزار و عزاداران پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا در مسجد، در مزار شهدای شهرستان حضور یافته و به عزاداری می‌پردازند.

 

حجت الاسلام حاتمی تصریح کرد: در ماه قیام و خون مراسم‌های عزاداری در مساجد اهل سنت نیز توسط ارادتمندان به اهل بیت(ع) با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی برگزار می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا در کلیه مساجد شهری و روستایی، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای این شهرستان خبر داد و افزود: همایش احلی من العسل نیز شنبه( ۱۶ شهریور) مصادف با هفتم محرم در آستارا برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از سنت های حسنه که مورد غفلت قرار گرفته است سنت نیک و پسندیده احسان است، اظهارکرد: در ایام ماه محرم به مدت پنج شب سفره احسان پهن می‌شود.

 

حجت الاسلام حاتمی از ساماندهی ۳۰ ایستگاه صلواتی در معابر و خیابان‌های بندر آستارا جهت پذیرایی از عزاداران خبر داد.

کد خبر 827819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha